måndag, september 11, 2006

When hell freezes over?

Det blir ytterligare lite väntan på bilder från festen, men under tiden kan vi ta och måla kors i taket...

Strax efter att jag städat färdigt, och skrivit föregående inlägg, ringer min telefon. Det är Mr.X.

"Du gumman, har du några planer för helgen?"
"Njaaeee... Inte direkt, hurså?"
"Vad sägs om en taklös resa till Lysekil*, följd av båt till Kärringön och middag på Pettersons krog? Det är C & M, F & L, C & J** och så jag... och kanske du då? Det vore kanonmysigt om du ville följa med!"

shockad tystnad

"Jo, och så får vi låna M & C's sommarstuga så vi kan stanna natten. Det skall ju bli kanonväder på söndag så vi kan bara mysa och må bra"

tystnad

"Vi kan åka hem till M & C på söndag och äta middag och sedan bestämma om vi åker hem på kvällen eller kanske stannar till på måndag morgon."

ljudlig tystnad

"Hallå? Ms.Take? Är du där?"

*harkel*
"Jo, ja, det tycker jag låter jättemysigt, faktiskt..."

"Men vad bra, då står jag utanför dig om 10 minuter! Puss puss."

Nu vet jag en och annan trogen läsare som ler stort och tänker nått i stil med "jag visste det!***" men själv kan jag bara undra: Är det is i helvetet idag?
-----
Nötter:
* Mr.X's stora kärlek är en Porche Carrera från -77 med targatak, vid namn "Svarta Slampan" - inte så mogen han, nej :)
** Här räknas stora delar av det kompisgäng somjag aldrig tidigare varit välkommen in i - stora delar av tidigare problem oss emellan - upp.
*** Eller vad säger du, Ms. Rose?

-----
Andra bloggar om: , , ,

9 kommentarer:

Anonym sa...

Japp, Mr Louis Cypher och jag har åkt skridskor hela dan i väntan på att det skall smälta. Vadå Global Warming, inte här nere i alla fall.

Hornen funkar bra som ispik, men svansen snavar man bara på...

superkryp sa...

Det låter som att femöringarna börjar trilla ned i huvudet på Mr. X...?! :)

systeryster sa...

*highfive* Som du vet är jag inte ens litegrann förvånad :)

Anonym sa...

Vad fan hände med Yves Roucher undrar man ju?!?

Fabbe sa...

Jag visste det,

Nini sa...

*kors i taket*

Jag vet inte vad jag ska säga.
Det som vill komma ut är: TJOHOOOOO!!!
Fan! Akta!! Skydda hjärtat, på med cykelhjälm!
Yes! Yess! Yessssssss!!
Nedrans
och
You go girl!!!


Så jag säger väl psis det :)

MrsRose sa...

*fnissa* Vad roligt... *tihi* Som Pheobe skulle säga ... "You are his lobster." ;)

Dåcktor Erik sa...

Maybe Hell has frozen over?
I just saw a pig fly.

Unknown sa...

*asgarvar*,

du ser min vän, pappa HADE rätt i det han sa till dig i helgen, det skulle , och det kommer nog lösa sig, en sak i taget bara min vän,

och NU kan jag med glädje säga att jag börjar tro på det hela, absolut !

kram