söndag, februari 05, 2006

SprayDate Revelations #1

Äh, nu blir det långt igen - men det får gå....

Ja, jo... jag erkänner.
[Ställer sig upp]
Hej allihop, jag hetter MsTake och jag är en SD-junkie.
[Alla: Hej MsTake!]

Eller, kanske inte riktigt så illa, men jag i alla fall en "periodare". Med ojämna mellanrum kommer det perioder då jag tillbringar tid där, och pratar med en del av det manliga klientelet. Det är alltså ofrånkomligt att man träffar på en del... underliga personer*

Många killar på dejtingsiterna beklagar sig över att de skriver till tjejer som totalignorerar dem. Jag, som är en vänlig själ, brukade försöka ta mig tid att i alla fall säga "tack, men nej tack" - men det var innan jag träffade på mr Sug Bin Laden.

Historien började så här: En kväll fick jag ett meddelande som, ordagrant med stavfel och allt, såg ut så här:
"hej...sexiga bilder...har ud lust å ses nått å se vad för roligt vi gör..pilsner...??"

- Inget konstigt med det i och för sig, jag har fått massor av mess av den här typen. Det är tyvärr alldeles för vanligt med neandertalare som inte bryr sig om att formulera ett vettigt meddelande. Just den här killen länkar till en "kuksugarguide" från sin profil... that should warn you off, right there.

Så, irriterad men för att vara lite artig och visa god vilja skickar jag honom ett svar, kort och koncist:
"Hej,
1) Sexigt eller ej sitter nog i betraktarens öga - det var i alla fall inte målet.
2) Jag dricker inte öl.
Ha ett bra liv/Miss Take
"

Mmm, so far so good. Kort recap; Han säger "knulla eller?", jag säger, lite tyket "tack men nej tack"... Så kommer det här, out of the blue!:

"lägg ner din sida om du inte kan ta kommentarerna...du har psykiska problem..kanske för att din familj har dött ...du är nog ensammast i världen du...sug bin ladin din idiot"

Va???

Äh... Jag struntade i honom... (Jag säger det igen - sluta skratta***!)

Förresten, vissterligen skriver jag en del här om de wierdos jag springer på. Men hörrni! Jag träffar bra killar också, normala, jag loooooooovar!*****
-----
Nötter:
* läs: GALNINGAR
** Hädanefter refererad till som mr SBL
*** Mitt humör beskrivs av mina, lätt hukade, vänner som "häftigt****"
**** Inte häftigt som i "cool", utan häftigt som i "Orkanen Zelda on a bad hair-day"
***** Fingrar i kors, räknas det? ;)

6 kommentarer:

la-camla sa...

Herregud.

Frågan man ställer sig är: Är det VÄRT att stöta på alla dessa otrevliga, iq-befriade förlorare för att kanske, verkligen KANSKE, få träffa en BRA och RIKTIG man?!

Kram på dig gumman.

... sitter fortfarande och skrattar åt hur han fick med Bin Laden i det hela. Vad har Bin Laden med din avvisan att göra. Ha ha ha.

Linda sa...

Jag har också några exempel på riktiga ärkepuckon på SD... En del är verkligen inte riktigt kloka!

Kul med ännu en singel-blogg. Jag länkar direkt!

Anonym sa...

Just därför är jag inte aktiv medlem där ... ;)

Ms.Take sa...

Tyvärr bara en i raden av dårar, men men... man får kyssa många grodor...

Anonym sa...

Och tack vare att denna manliga motsvarighet till mental algblomning fullständigt förpestar möjligheterna för oss mer normala, omtänksamma, snälla killar med humor på diverse datingsajter så har jag slutat besöka såna, Faktum är att jag tagit mig ur datingcirkulation fullständigt eftersom jag verkar vara den siste gentlemannadinosaurien kvar.

Och det är sant, snälla killar får inte kyssa vackra flickor!

Anonym sa...

OMG! Tänk på att en dag finns det ngn där ute som faller för det..

Johan: så sant. Är man lite freakig får man respons men annars blir man ignorerad.