måndag, juni 19, 2006

Harlequinroman-varning

De hade pratat i timmar, men inte i sträck. De sågs precis i början, för allra första gången, och utbytte sina första ord över hallonfyllda fördrinkar. Festen var stor och gästerna många, mingla måste man göra med alla. Men han hade intelligens, charm och ett vackert leende.

Vid matbordet satt de inte brevid varandra, men rätt nära. Det hände att de skålade, med bara varandra, bakom ryggarna på människorna emellan. Hon nickade och log, han nickade allvarligt. Hon kände hans blickar bränna i nacken när hon skrattade med sin bordsherre, och tvingade sig att inte vända sig om och möta hans blick. Istället skrattade hon lite högre, lite gladare. Liksom fylld av såpbubblor.

De vävde runt varandra, som man gör. Ett ord här, ett ord där. Hon står i baren och han kommer fram. Pratar, skrattar, går isär. Fångar blickar tvärs över rummet och ler var för sig över att de spelar spelet så bra, så bra. Ner till stan åkte de inte i samma bil. Så klart.

Senare, på krogen, den enda gång hon lämnade ett rum och han följde efter till ett annat, sa han "Du får säga till om jag känns påhängsen." Hon blev förvånad. Han? Påhängsen? Men hon bara skrattade och sa "Det lovar jag att göra. Kom nu!" Resten av festen var också där. Men inte där de var. Han köper henne en drink, och i och med det ändras någonting.

Senare, på dansgolvet. Länge, på dansgolvet. Allt närmre. De kommer nära en vägg, nära ett hörn. Hon stannar till, han stannar också. Nära, nära, nära. Han ler, självsäkert men inte kaxigt. Hon tittar djupt in i hans ögon under hela den första, långa kyssen.

Senare, på hennes balkong. De har pratat länge. Skrattat mycket. Flätat fingrar. Kysst
"Vi skall nog inte...?" säger han, och det är nästan en fråga.
"Nej, vi skall nog inte det..." säger hon, och det är nästan ett svar.
Hon skall till landet, nästa dag, på en ö. Han beklagaratt han skall ut och möta Volvo Ocean Race med grabbarna i sin båt, annars hade han skjutsat henne till Ön. Den är snabb, hans båt - hon blir inte förvånad.
"Nästa gång," säger han "måste jag få köra dig."
"Ja, kanske det..." säger hon, och ler igen.

Senare:
"När kommer du hem?"
"På söndag, på kvällen"
"Kan vi träffas då?"
"Mmmmm... Kanske. Det kan bli sent, jag kan vara trött" Hon småskrattar åt att hon fortfarande spelar, men å andra sidan gör han det med.
"VILL du träffa mig igen?" Han ser geniunt orolig ut.
"Så klart att jag vill, dummer!"
Han slappnar av och kysser henne. Länge. Hon tappar andan. Med ena handen stänger han dörren till sovrummet.

Går gör han halv nio på morgonen. Hon ligger kvar i sängen, där de sovit - bara sovit - nära nära. Sked. För varmt för täcke, för mysigt att släppa taget. Han kysser henne på pannan.
"Vi hörs imorgon." säger han "Ring när du kommit hem."

Det gjorde hon.
-----
Andra bloggar om: , , ,

28 kommentarer:

Anonym sa...

Ah, jag vill också. Nununu. Fusk! Så fantasktiskt skönt o härligt det där...

mitt fyrverkeri sa...

My god vad härligt det DÄR lät då! Ser fram emot fortsättningen...

Unknown sa...

Ojdå, ojdå....låter spännande....hur gick fortsättningen i söndags kväll??
Fick han köra dig på måndag morgon?

Me sa...

Vad var det för någon båt?

Ms.Take sa...

Niclas, Maza - Jo, det var härligt. Det är inte SÅ ofta det klickar till så där mysigt :)

Gottisen - Här kan man ju inte avslöja nästa del i följetongen ännu, förstår du väl ;)

Vikingen - Jag vet inte ännu. Jag skulle tro en daycruiser, eller ännu mindre. 21 fot och 175 hästar.

Me sa...

- Tack, båten är det ända jag är intresserad av.
...Okej, din lycka också då...

Unknown sa...

jaja, det är ju som en saga .....

men alla sagor har ju ett slut, hoppas denna får vara ett tag och kanske bli modell lyckligt slut.

Omväxling förnöjer ju som bekant.

Nini sa...

OMFG!!! Nu är jag ju alldeles upphetsad och samtidigt lite mjuk i hjärtat. Såna där saker händer för sällan.... Oj oj oj....

Vad händer sen?? Vem pratar vi om?? Har denna någon figurerat tidigare?

Matt sa...

"Nån gång måste jag få KÖRA dig"
he he.

Ms.Take sa...

JV - Mer info om båten kommer när jag har den, då :) Tack för bifallet i japanfrågan, föresten.

GAL - Mitt liv är alltid som en saga. Eller nej, musikal var det ja. Jag har inga förhoppningar om varken det ena eller det andra. Ta dagen som den kommer, Carpe Diem.

Nini - Ja, mmmmmm. Det händer så sällan så sällan, men är mysigt när det sker. Nej, han har inte figurerat tidigare.

Kunken - WASH that direty mind!! *hehehehe*

Nini sa...

Nämen?! En nykomling? En bubblare, en rookie, ett prospect!?

Åh tidernas gryning va skojsigt!! =D

Anonym sa...

Sa inte du att din fredagskväll var tråkigare än min? :P

Ms.Take sa...

Nini - Jeppers. Alltid kul med nya prospekt. Någon gång måste det väl bli guld?

Jolt - Det var den, till att börja med. Jag tror jag vann i slutet dock ;)

Chris sa...

blir alldeles varm gumman.

Chris sa...

jag funderar på att beställa lite lektioner av dig. kanske en steg-för-steg-lista i flirtandets konst? pretty please.

Anonym sa...

Ms Take: Jag vet inte om du vann. Vad säger du om följande fras som yttrades under kvällen? "Ursäkta men jag tror jag måste ligga med dig!" och nej det var inte jag som yttrade frasen.

//Jolt

Nini sa...

Jolt du skämtar? Vilka jäkla bottenrepliker! Vad har hänt med den kreativa fantasin?
Fasen jag skulle hellre få höra "Ursäkta jag har tappat bort mitt tfn-nr, kan jag få ditt?" än det där!

Ms Take oh yes. Klart du kommer hitta guld du med! Du måste bara sluta leta. Guld snubblar man över när man minst anar det, åtminstone om jag ska se till hur det varit för mig och mina vänner...

Ms.Take sa...

Anything for you, Christina. Du får väl komma hit och mysa en helg, så vi kan praktisera :)

Ms.Take sa...

Jolt, Jolt, Jolt - Lite småskojjigt var det, men "Öh bruden, skall vi hem och ligga?" kommentarer gör i alla fall inte MIN kväll fulländad. Att skeda med en gentleman som vill, men gärna väntar - helt utan preassure - vinner många gånger om.

Nini - Jag letar inte. Verkligen inte. Men jag är heller inte död. =)

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Ms.Take sa...

GAL - Jag pratar inte med dig när du är så där. Jag tror att mitt bästa sva måste vara: "Det skall väl du bara ta och skita i..."

Consider this your public warning #1.

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

nini: Vi killar tyckte iaf den repliken var ganska rolig när den kom från en tjej. Hade det varit tvärtom hade den inte varit så orginell.

Nini sa...

Jolt ooooooooooh det var från en tjej!!!
Ja men då var den ju asbra! ;)

Anonym sa...

titta på varandra under en kyss? konstigt...

o den där flirtlektionen skulle passa bra du.. en idé till ett inlägg kanske

kram

Ms.Take sa...

Hmm, det är väl inte konstigt att man tittar på varandra?
Jag skall villigt erkänna att jag stänger ögonen i "kyssögonblicket" - men jag brukar öppna dem igem och titta på honom. Och när jag öppnade dem tittade han på mig också =)

(ukelw - ukulele?)

Anonym sa...

Way to go girl!

Hoppas det blir nåt bra av det här, det är du värd.

Allt gott till dig, Ms Take!

Anonym sa...

hi hi...jag var ocksa helt övertygad om att det var nagot freudianskt i det där med "nästa gang maste jag fa köra dig".
lycka till nu.