söndag, juni 18, 2006

Myggbett

Nu är jag hemma från landet. Aaaaaah, vilken härlig helg! Jag har dammsugit poolen* i solskenet i bikini, skurat trädäcket** i solskenet i bikini, legat i solen***, badat, fått myggbett ÖVERALLT (tre bredvid varandra på magen) och bara rent allmänt njuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuutit. Jag har pratat med Stockholmsgrabben, sms'at till (men inte med - vardan tystnaden?) Den Smarte, skrattat med min syster, spelat gitarr på altanen. Vilken helg, yummi!

Dessutom har jag ätit två brakmiddagar. Igår, trerätters födelsedagsmiddag där huvudrätten bestod av mammas ständiga önskemat på födelsedagen, dillkött (på kalvfilet) Idag, lunchmiddag bestående av lammstek och färskpotatis, svart vinsbärsgele och någon fantastisk liten hallonkompott till efterrätt. Mor bad så hemskt mycket om ursäkt för att det bara var två rätter. It's a rough life.

Nu skall jag på middag. Med Den Charmige. Fynd från fredagsrean. Eller ja, från fredagen i alla fall :)

Fortsättning följer....
-----
Nötter:
* Med en underlig liten manick som suger smuts ur vattnet. medelst manuellt vakum Tog två timmar och var bara så fantaskt avslappnande.
** Eller ja, skurat och skurat. Blåst av trädäcket med en sjusatans högtryckstvätt. Jag nästan lyfte!
*** Ochså i bikini, men ni börjar se trenden nu kantro :)

-----
Andra bloggar om: , , ,

3 kommentarer:

Nini sa...

Jag är äntlifen tillbaks i livet. Den här helgen har varit grymt rolig med mkt jobb och en sån klockren avslutning i Stadshuset...
Ska försöka få ner nåt i bloggen om det innan jag går ut på stan och njuter av min lediga dag :D

Ms.Take sa...

härligt gumman - att du är tillbaka bland de levandes skara. Vi har saknat dig :)

Matt sa...

Den kreative låter spännande. Vad är han kreativ inom? Allt?
Hur är det med solbrännan? En jämn brun nyans eller rödrosa öm hud?