torsdag, april 26, 2007

Han

Vi hade ett långt, långt telefonsamtal för ett par dagar sedan. Det var då jag sa ja, till att vi kunde träffas igen.
Vi pratade om väldigt mycket, och skrattade mycket, som vanligt.

Jag varnade honom, att MsTake 2.0 är större, bättre, vackrare och mer oemotståndlig än någonsin, så han får ta sig i akt om han vill se mig. Han skrattade, och höll med.

Vi pratade om hans liv, framtid, familj.
Mitt liv, framtid, familj
Hur bra jag mår, hur bra han mår av det
Hur mycket bättre han mår, hur glad jag är över det
Hur hans pappas nyliga häloskris fått honom att stanna till och tänka till

Vi pratade om hur han mognar, långsamt men säkert, som en grön banan på skeppet över Atlanten - och också om hur inga spelregler har ändrats sedan vi talades vid om dem sist*.
"Om vi skall kunna ses, så måste du minnas regel #1. Jag är din vän, men är inte bara din vän. Kan inte vara bara din vän"
"Ja, den regeln. Ja, jag vet. Vi har många regelböcker, du och jag, men den är lätt. Bara en sida med en mening. Jag vet, jag förstår, jag håller med. Jag vill inte vara av med dig i mitt liv. Jag blir så otroligt varm och glad av att höra dig sprudla så här. Du ger mig hopp om livet... "

Idag pratade vi igen, i förmiddags. Han sitter i bilen på väg till Göteborg, och blir kvar på bästkusten till onsdag morgon (dock med helgen på annan ort).

Till slut bestemdes följande:
Vi skall ses idag. Ett litet tag. Bara ses. Kanske ta en fika, ett glas vin eller liknande. Känna av läget.
Imorgon skall vi på dejt, en specificerad "dejt".

Han hade4 många planer, skulle upp och provköra svarta slampan i helgen och ville ha med mig. Jag tyckte inte vi skulle bestämma något mer än så här nu. Ses 2 gånger på 2 dagar och sedan ta det som det kommer.

Piano, pianissimo.
-----
Nötter:
* Syftandes på det långa, långa samtalet vi hade på askonsdagen, medan jag satt och väntade på planet till London.

-----
Andra bloggar om: , ,

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jomen visst är du på rätt spår. Han saknar dig säkert som bara den och du måste både locka och dra men inte släppa på principen, är man ett par så är det med familj som mål och inte typ särbo.
Give it a try. Skulle det lyckas o familj blir v erklighet en dag så är nog dina bloggardagar över är jag rädd. Gå till Slottsskogen en helt vanlig dag. Vem är där? hundratals barnvagnar med påfösare eller dragare i form av småbarnsföräldrar. Ta med honom dit. Blir han skraj av det han ser, är han nog inte familjeämnet. Pallar han en picknick i parken mitt i alltihopa och gillar det han ser, är det bara kanon

c-a

Anonym sa...

Borde inte kommentera det här eftersom jag inte känner någon av er .. jag ska nog inte kommentera även när jag känner folk iofs ... hmm.
Jag vet vad jag skulle undrat dock. Vad har ändrats?
Inte meningen att vara neg (även om det är naturligt för mig :)) men det är väl en relevant fråga.

Lycka till oavsett.
//bb

Anonym sa...

Dejter låter bra. Det kanske är en grej som kan funka, att dejta och "börja om" utan att börja från dag 1. Känna in varann igen.
Jag vet ju att ni är så rätt!!

mitt fyrverkeri sa...

Bara att go with the flow och ta varje dag som den kommer, men det där är jag övertygad om att du redan kan. Ha jättemysiga dagar sötnos!

Anonym sa...

Det låter som om mulverhuvudet bara verkar vilja träffa dig när han har ärenden i Götet...