torsdag, april 26, 2007

Ärkemiffo

Men va? Men alltså, verkligen, VA???

Jag har en profil på en site som främst är till för att dela med sig av foton. Jag gick med för bara ett par veckor sedan, efter Londonfesten, eftersom de flesta bilderna från festen låg där och inte någon annan stans. Undantaget att jag loggar in ibland och kolar om någon av mina kompisar lagt upp ngt nytt är jag inte där alls. Kontakten med mina vänner håller jag via andra kanaler, inte messagefunktionen på siten.

Idag kom det ett brev. Det lyder som följer:
Hello, how are you? I came across your profile. You are interesting and very attractive.

My name is Axxx Xxxxx. I'm a 23 year old entrepreneur from Los Angeles. I was born, raised, and have lived in LA my entire life.

I like communicating with people of all ages and backgrounds, meeting new people, socializing, fine dining, world news, history, helping people and social causes, children, making people laugh and smile, and trying new things. My biggest passions are investing and traveling.

I travel very frequently and will be visiting Hong Kong this Summer. It would be my pleasure if you can join me. I will pay for your Airfare, Hotel Suite, and all your expenses. Why should we allow distance to prevent us from meeting and getting to know each other?

I will treat you extremely well!

Axxx


.
.
.
.
... I will treat you extremely well?
-----
Andra bloggar om: , ,

18 kommentarer:

Anonym sa...

"As well as I would treat any of my paid mistresses" tror jag fortsättningen var....

Ms.Take sa...

Ja, jo... han är ju inte så subtle =)

Ms.Take sa...

Och 23!!!

Anonym sa...

Somliga har det bra...;)

Dåcktor Erik sa...

Haha...sicken en. Sicken smooth operator.

Fan, där ligger jag i lä. Inte har jag råd att bjuda folk till HongKong.

Max sa...

Ännu en indikation att tesen "Orsaken till att Articifiell Intelligens aldrig kommer bli ett hot är för att den aldrig kommer kunna mäta sig med vanlig mänsklig dumhet." faktiskt kan stämma. :-P

Hur BLIR man en sån där människa egentligen?
*förundrad*

Anonym sa...

Hahaha bäst på länge.
23år med lite för mycket pengar vad göra ..

//bb

Anonym sa...

23-årig entrepenör? Jag trodde att han skulle fråga något liknande fast med filmkamera inblandat. Fast det säger nog mer om min bild av 23-åriga entrepenörer.

Anonym sa...

"...but if you cheat on me, I will crush you", är vad man väntar sig härnäst. Efter att du har fått en get i present och en fjärrkontroll.

Anonym sa...

En get?!? *asg*

Jag kan verkligen föreställa mig honom vara värsta playern men sen när det ska sexas är han killen som måste prata med sin snopp för att få upp den..

Kom igen kompis, you can do it!!

Ms.Take sa...

En eller flera getter kan vara nog så trevligt, Nini & Cecilia. Dock så tror jag att jag kommer att tacka nej till detta oerhört generösa och helt normal (eller HUR?) erbjudande.

du har andra värden, Dåktorn: Bättre sådana, skulle jag tro =)

Jag vill inte ens föreställa mig vad du menar, Mr.M. Men, vad menar du? =)

Ja bb. Dessutom undrar jag ju, om man nu har lite för mycket pengar, varför han inte använder dem på vackra och jämnåriga flickor i LA?

Linda sa...

Du lyckas verkligen hitta alla SPECIELLA män, eller ja.. De hittar dig ;-)

Ms.Take sa...

Tack för ändringen, Linda
Visst kanske jag är en miffomagnet ibland, men just den här galningen kan jag inte ta på mig något ansvar för =)

Anonym sa...

Låter som du har semestern fixad.. om du nu gilar att sitta barnvakt/G

Alley Cat sa...

Holy Mother of Jesus!!!

Och du av alla människor blir beskylld för att ha en tråkig vardag!?! I din vardag händer det ju saker som vi andra aldrig ens skulle kunna fantisera ihop på fyllan...

Snacka om en själförtroendeboost som heter duga!!!

Alley Cat sa...

Eller också inte beroende på hur man ser på det! ;-)

Anonym sa...

Ja det kan man fråga sig. En inte allt för avlägsen gissning är att det är en skum kines som skickat brevet..
Men man vet aldrig förstås. Mer spännande så här? Svenska tjejer har ju ett "gott" rykte :) osv

Luktar lite massutskick med ..
Fiska med dynamit...

//bb

Ms.Take sa...

Jag vet inte det jag, ac, jag tror nog mer på bb's teori om masutskick, jag

Men lite kul var det =)