måndag, juni 12, 2006

Fredag

Fredag kväll in CrazyTown*. Jag smet lite tidigare från jobbet för att vara med på en afterwork anordnad av ShortCut och anlände till eXcet i min nyskräddade Versace. Och JA; den blev precis lika snygg som jag hade hoppats. En varm fredagkväll på krogen var jag visserligen rätt så ensam om min extrembusinessutstyrsel, men så får det vara ibland.

Ett par timmar senare var jag rejält uttråkad. Inte något större fel på människorna, men jag känner dem inte särskilt väl och har egentligen så ont om tid i livet just nu att det kändes väldigt obefogat att spendera den lilla fritid man har på att hänga där. Dessutom var det så mycket folk på eXcet att det nästan inte gick att andas**. Så när den Smarte messade mig att jag måste komma och rädda honom, och till och med erbjöd sig att betala taxin, var jag inte sen att hoppa på.

Strax därefter satt jag på en terass med ett glas vin i handen och pratade med den Smarte och hans extremt berusade kompis medan en rent olovligt blöt utflyttningsfest pågick inne i lokalerna. Roligt, avslappnat, lätt absurt. Som någon vis kvinna en gång sagt. Går du ut med någon som läser din blogg*** så säg ingenting. Dåså...

Ingenting.

Några timmar senare vandrade jag med raska steg nedför Avenyn. Lätt irriterad, småfull och ganska trött. Som vanligt kunde jag ju inte undgå att ramla in på MysPuben***** där min favoritvakt stod i dörren och min favoritbartender bakom baren. Genast steg livsandarna. Där fanns en rar, söt och väldigt ung Tysk som tyckte att jag var vackrast i världen och hällde i mig Tequila, så sämre kan man ha det.

Ja, tequila, igen. Att man aldrig lär sig! Någonting fick mig i alla fall att tycka att idén att beställa in 3 tequila på raken, var god. riktigt god idé var det. Jamen, eller HUR? Särskilt smart blir idén i ljuset av att tidpunkten var så väl vald. Jag gick hem klockan 03.00, när de stängde på myspuben. Mina tre sista tequila tog jag:

02.45
02.50
02.55

BRA jobbat. Jättebra gjort av mig. Jag är stolt över mig själv, faktiskt. Jag tycker att det var väl spenderade pengar. Gör inte ni? ;-)
-----
Nötter:
* Även känd som Göteborg
** Som jag brukar säga om eXcet på fredagkvällar: Vill jag ha sådan klaustrofobi går jag och låser in mig i en hiss.
*** Så egentligen var det dumt av honom att mejla mig och kommentera bloggen, annars hade jag inte vetat att han hittat den och känt igen mig. Och då hade han fått veta mina innersta tankar om den här kvällen. Vilket han alltså inte får nu****. Snacka om att skjuta sig i foten ;)
**** Tyvärr får ju inte ni det heller då... Surt.
***** Som fortsatt kommer att vara onamngiven. Någon safe haven får man ha!
-----
Andra bloggar om: , ,

7 kommentarer:

Anonym sa...

Måste ju säga att den smarte låter mycket mer sympatisk än alla dom andra tillsammans. Betalar taxi och bjuder på vin och allt.
vart har du hittat honom?

Me sa...

Hoppas vi kan dela på en flarra tequila nästa gång jag är hemma.
Rödvin går också bra.

Anonym sa...

Har läst dig ett tag! Du är kul men jag börjar bli oroad över ditt alkoholintag! Tänk på det innan det är för sent!

Anonym sa...

kvart i tre ÄR försent.

Ms.Take sa...

Anonymous - Tack för din omtanke. Mer än så kan jag liksom inte säga. Det här är den typen av infekterad fråga där man blir "skyldig" redan av anklagelsen. "Nej, jag har inga alkoholproblem" blir förnekelse. Men ändå: "Nej, jag har inga alkoholproblem" *flinar*

Vikingen - Jag vet inte om jag vågar tacka ja, tänk om jag bara kan umgå¨s med alkohol? ;)

Tk - Vad snackar du om. Kvart i tre är lagom =)

Matt sa...

Men vad trist. Om jag kommer till Gbg vill jag ju gå till något mysigt ställe som MysPuben. Inte till något trångt och hysteriskt ställe som Excet.

Nini sa...

Kvart i 3 är fan så mkt bättre än 5 i 5!! 5i5 svepte jag mitt sista järn i höstas när jag var ledig och ute och ändå hamnade på stället jag jobbade på. Bra! Bartendern var snäll och bjöd på gratis järn. Många såna.
Det slutade med att jag fick hjälp av C att gå hem. Gå! Jag blev för full för att åka taxi =/

Men det var ruskigt kul :)