tisdag, juni 13, 2006

Crunch-time

Här har ni orsaket till att mitt bloggande just nu är mer sporadiskt än vanligt (fast någon post om dagen försöker jag ändå få med, jag vill ha points for trying!).

Herregud. Jag hade tamigf*n helt glömt hur det är att jobba i slufasen av ett tight IT projekt. Just nu ser mina dagar ut (ungefär) så här:

07.00 Vakna, motvilligt
07.10 (snooze) Gå upp, gå till datorn och kolla jobbmail som anlänt under natten
07.30 Dricka kaffe, duscha, svara på jobbmail, ringa samtal, få på mig kläder och smink - lite om vartannat
09.10 Gå till jobbet
09.30 Jobba jobba jobba jobba
12.00 Lunch, ju kortare dessdå bättre.
12.45 Jobba jobba jobba jobba
19.00 Gå ut och köpa mat åt gänget
19.30 Äta maten
20.00 Jobba jobba jobba jobba
00.15 Gå hem
01.00 Somna, som en gris

Fast däremellan är det mycket skratt, skämt, hårslitande, lugnande av upprörda nerver (inte mina). Jag måste vara helt spritt språngande galen, men jag tycker det är KUL!

Jag måste vara den enda kvarvarande svensken som ännu är helt utan solbränna =)
-----
Andra bloggar om: , ,

11 kommentarer:

Anonym sa...

trust you me, du är inte ensam om att vara fri från solbränna. jag är lika blek som jag var i julas.

Anonym sa...

Saknar också bränna eftersom jag just nu sitter i en norsk bunker för att installera ***** ***** ***** åt norska försvaret(I can tell you but then I have to kill you...)

Ms.Take sa...

Anitra, Johan - Skönt att höra att man inte är ensam.:)
För övrigt Johan, you can kill me - but first you have to catch me!

Anonym sa...

Här har du ytterligare en som inte har lyckats lapa sol. Istället sitter man inne och jobbar dagarna i ände eller renoverar lägenhet. Suck!

Anonym sa...

Som vanligt har jag lösningen på problemet. :) Skaffa cab. Sola i bil på väg till/från jobb och möten. :)

Anonym sa...

Hmm... får man avundas dig... sitter på ett IT-jobb med på tok för lite att göra... :-P
Å andra sidan... en promenad efter lunchen gör att man i alla fall inte ser likblek ut, bara blek... O-)

Anonym sa...

max: Du är inte Max Almgren väl?

Anonym sa...

Är i samma situation just nu, lagom kul. Enda som håller mig uppe på dagarna är att fnissa åt en polack som är med i projektet - med troligvis sveriges största pilotbågar i original polsk design och lätt mörktonade.

Oss it-slavar imellan, vore skoj med en ledtråd till var i it-världen du håller hus?

Nini sa...

Hahahhaha sola?!

Det gör jag på "lunchen", dvs på väg till konsum (som ligger i samma hus som mitt jobb) så tar jag en liten detour och lägger mig i solariet 20 minuter. Tadaaa!!

Man kan väl multi-taska lixom ;)

(mitt wordver: dmmndj. Damned? coolt!)

Anonym sa...

Nej, inte Max Almgren...

Ms.Take sa...

Idag var jag på en släktings student- Alla var klädda i vitt, jag var den enda som var vit ändå :)

Nini - jag läser också nästan alltid in ord i verifieringen!