måndag, februari 27, 2006

Litet försvarstal

Jag började skriva det här i kommentarrerna till inlägget nedan men kom fram till att det blev för långt - och detta är MIN blogg så jag lägger det som egen post istället.

Men alltså (jag är lite upprörd) vem jonglerar?
Ja visst finns det lite namn, men:

Mr.X. - Vi är uttalat (av honom) inte tillsammans. Han vet inte vad han vill men han vill ha mig på häng utan att ge några löften. Han vet också att jag VILL vara tillsammans med honom. Jag har försökt och försökt att prata ut/allvar med honom men vi kommer ingenstans.

Den Vackre - Träffat några gånger. Pussat på. Han vill mer än jag men det har inte blivit tydligt förrän sista gången vi sågs. Nu har jag kontaktat honom med om hur jag/vi känner.

Den Rolige - Träffat EN kväll ute. Fick mitt nummer och vi har pratat på telefon men aldrig setts igen. Huvudsakligen för att jag fått kalla fötter och bokat av, vilket jag lär fortsätta göra. Aldrig ens pussat på.

Den Kulturelle - Dejtat innan, före någon av de andra Den-arna men efter x-et. Uttalat inte dejter längre, utan kompisträffar. Herregud, senast berättade han för mig om helgens one-night-stand. Hans alltså.

Den Stilfulle - som Den Rolige, med undantag av att vi pussades. Han bor inte i stan så chansen att vi ses igen är minimal (tyvärr).

Jag tycker inte att jag förtjänar några moralkakor - hrmmmmffff.

Som dot säger - vi behöver dejtingkultur. Det är faktiskt HELT OK att inte träffas exklusivt från allra första träffen. Om det klickar däremot, DÅ får man ta sitt ansvar och stänga ner andra eventuella öppna vägar.

Den enda av ovanstående män som sett mig naken är X-et. Inte för att de inte velat utan för att jag håller på mig och det har inte känts rätt . Men hade jag haft lust att ligga med allihop hade det OCKSÅ varit ok! Så länge inga löften uttalas, eller finns där outtalade.

Jag är kanske inte störst, bäst och vackrast men jag är JÄVLARIMIG stor, bra och vacker! Jag är värd att hitta prinsen och då är det tyvärr så att man får räkna med att kyssa ett par grodor.

That's my story, and I'm sticking to it!
-----
Andra bloggar om: ,

16 kommentarer:

Malin Karlsson sa...

Det är upp till dig hur du lever ditt liv. Varför skulle du behöva försvara dig på något som helst vis? Nä, dejta mera!

Miss Baglady sa...

Håller med de föregående och förespråkar även viss dubbeldejting. Herregud, det är väl bara helt naturligt att se över sina tillgångar lite;) Känslor är en annan sak, då brukar man naturligt välja att hålla sig till en enda. (förhoppningsvis är det ju ömsesidigt, annars får man väl ta en del smällar ibland...livet är ju så)

MrsRose sa...

hm ... förstår inte varför du skulle behöva förklara dig själv eller skriva ett försvarstal ...

Chris sa...

eh... det var nog jag som introducerade begreppet jonglering. som i att dejta flera samtidigt. med tillägget att jag tyckte att det var helt i sin ordning. det är så det fungerar. hoppas härmed innerligt att miss inte missförstått mig. kärlek.

Kaptenen sa...

"stor, bra och vacker" Okej. Du är inte stor. Om du kan trycka ner ditt lekamen i den där svarta saken så är du inte stor. Du må vara bra och vacker men det där med stor... :D

Ms.Take sa...

ok, så jag kanske överreagerade lite... ummm *rodnar*
mest för att jag själv tyckte det blev lite många "Den'nar" nu.

D.H. my dear - tog det inte fel alls faktiskt, jag bara överreagerar lite - jag tror det började med "are you a fraud" kommentaren en bit ner - fick mig att tänka till lite .

Och, egentligen, visst jongelerar jag *flinar*

Anonym sa...

Vad skulle vi andra utan liv & dejter annars läsa om?

Dejta på bara och bry dig inte om vad andra tycker så länge de inte har alla fakta,

Anonym sa...

du låter inte äkta. är det sant det du skriver eller försöker du bara efterlikna någon annan kanske? Carrie i sex and the city möjligtvis? Mr. X är Mr. Big, eller hur?

du kommer bli påkommen. hur kul blir det då?

var ärlig.

Ms.Take sa...

johan: tack vännen, du väger upp grabben (tror jag) under dig.

anonymous: Jätteförvånande att du ville vara anonym med det inlägget. För övrigt, Mr.X. hade nog gärna varit Mr.Big, men det saknas några millioner i månaden i inkomst skulle jag tro. Och Göteborg är inte New York ;)

Curiosa sa...

This has been one of my biggest frustrations with dating in Sweden, and has been the source of mis-understandings with a few Swedish guys. There is no committment involved until we decide, together, that there is a committment. I can "go out" with as many guys as I like without having to feel obligated to anyone in particular. And when I say "go out," I mean spending time together getting to know each other. I draw the line at anything more than kissing. Then it's time to make sure that everyone is on the same page.

Curiosa

Ms.Take sa...

ylwa - självklart, du är så älkommen så

kaptenen, lite försenat - jag måste missat din smöriga kommentar innan. Mer smör. Jag GILLAR smör. Mer mer mer =)

Ullrik/C - I know, I spent quite a few of my early (and later) years outside of Sweden and seem to have an attitude towards dating more akin to the typical American than your average Viking. I draw the line there too, personally - but I kind of feel that it would be ok to have sex as well (if you were the kind of person who could) - assuming you kept it very safe.

eff sa...

Anonym. Du låter inte äkta. Var ärlig.

Fröken blogarinna. Jag tycker att så länge du inte sagt att du ska köra exklusivt med någon så är det väl bara att åka. Såvida en dejt inte tycks fatta det hela. Senast jag kollade så betydde ju inte "dejtande" samma sak som "exklusivt förhållande". Så resonerar jag, i alla fall... Rent objektivt, alltså.

Kaptenen sa...

Du missar mina komplimang?! Nu får du skärpa dig unge dam. Annars blir det ingen singelfest.

Nini sa...

Word. Alltså till dig Miss Take. Dejta på!

Babushka sa...

Den där beskrivningen låter EXAKT som mig tidigt i höstas när jag var en glad singel.

Bestämde mig för att jag banne mig skulle ha ett harem av älskare. Jag lyckades rätt bra men så hände det onämnbara...

Jag blev KÄR i en av mina älskare.

Lyckligtvis blev han även kär i mig och just nu lever vi happily ever after.
;)

Att din beskrivning skull vara osannolik är därför trams. Tror att mååånga singlar lever percis så.

Att dejta är kul, att dejta många är jättekul, att ha ett harem är STRÅLANDE!

Anonym sa...

Har du husdjur? om inte tänk dig att du har ett, hur djuret litar på dig och samtidigt överröser dig med positiv energi. Det jag menar är att här krävs en attitydförändring. De gamla brukar säga att om de fick ändra något i sitt gånga liv så skulle de velat chansa mer. Du måste chansa! dessutom har det visat sig att 90% av alla som känt att de inte orkar och inte riktigt vet vad de vill men som ändå tagit steget in i ett förhållande de varit osäkra på har blivit lyckligt överraskade när de tog tag i det och agerade konsekvent. Dvs. de tog chansen och "fångade dagen" och fick sin prins, inte den de förväntat sig men han blev det med tiden. Gör du detta kommer du förmodligen få din prins snart. Om det inte fungerar första gången så har du iaf några roliga minnen och erfarenheter som du kan använda i framtiden. Ett bra ställe att träffa människor på är kurser som dans, matlagnings m.m. Variera lite och byt inte bara telefonnummer med personer som intresserar dif, för så ringer du kanske inte, utan bestäm direkt en tid och en träffpunkt för att lära känna varandra bättre. Avslutningsvis ska du veta att det finns mängder av tjejer som du. I vissa fall slutade med att de gifte sig med första bästa när tiden var inne bara för att de inte vågat ta chansen tidigare. Bli inte en av dem, ta redan idag första steget mot din nya partner. För, ledsamt vore det om du hamnade i en ond cirkel och drar på det i resten av ditt liv.