onsdag, mars 29, 2006

Rapport från en väskbärare

Sådär ja, nu har jag gjort Stockholm. I alla fall tunnelbanan, fram och tillbaka, många gånger - med en helt SJUKT tung väska* Tåget var inte mindre än en timme försenat, så den planerade avyttringen av väskan hemma hos Vännen-Jag-Sover-Hos (VJSH) fick stryka på foten. Istället var väskan med mig, först till eventet**, sedan in på Café Opera***, sedan ytterligare en tunnelbaneresa med medföljande långvandring innan jag äntligen träffade på kvällens middags-dejt**** Amerikanen som, gentemannamässigt, tog över.

Han är både lång och muskulös och såg först jättekaxig ut. "Hehe, I'll take that" sa han, och tog tag i handtagen. När jag släppte över vikten till honom tittade han konstigt på mig en sekund och harklade sig sedan "Uuuum, on second thought, I'll carry it on my shoulder". That will teach him. Jag är liten men STARK!

Middagen blev så sen, och blöt, att jag inte med gott samvete kunde åka hem till VJSH längre, utan väskan fick följa med hem till Amerikanen efter en kort sejour i Hotellets***** garderob där den fick ungefär samma undrande mottagning som på Caféet. Amerikanen bor, apropå ingenting, på Odenplan, när han är i Sverige :) Yes, jag tänkte på dig grabben!

Inatt bodde väskan (och) alltså på ett golv på Vidargatanfast jag inte direkt på golvet, då), men framåt lunch åkte den upp på min axel igen för transport till Söder och VJSH residens. Eftersom jag blir kvar såpass länge kommer jag att byta VJSH efter ett par dagar, så tyvärr var detta inte sista förflyttningen innan hemresan, men det känns i alla fall skönt att ha kommit så här långt. Och allt detta på hööööga klackar. Jag var inte föutseende nog att ta med ett enda par bekväma skor...

Däremot 2 kostymer (interviews, you know), 2 par jeans (party och vardag), 2 kjolar (en brun och en svart, båda korta), 2 par stövlar (bruna och svarta, of course, både högklackade), ett antal toppar, trosor, strumpor, en rejäl och riktigt TUNG necessär (med BARA det allra nödvändigaste!), 2 kursböcker (tågläsning) samt work-out-kläder (en hel vecka borta, klart jag skall träna!).

Men inga bekväma skor. I'm the #1 all star supreme packer!
-----
* Tänk Paris Hiltons bagage, minus alla LV loggorna... Hey, jag skall faktiskt vara borta en hel vecka!
** Men förstå vad man måste GÅ långt på T-Centralen för att komma till vilken-linje-det-nu-är-som-går-till-Kungsträdgården, särskilt om man är lantis och går vilse tre (ja, TRE) gånger.
** Där mannen i garderoben tittade konstigt på mig - jag tror inte det var bagar som rymmer 3 halvvuxna barn man tänkte på när man satte priset "10 kronor för väska"
**** Inte riktigt lika kul som det låter. Gammal flamma, numera kompis, som bestämt sig för att bjuda mig på middag när jag nu ändå kom till stan.
***** Inte ett generiskt namn, utan specifikt resturangen Hotellet

-----
Andra bloggar om: , ,

10 kommentarer:

Anonym sa...

I morgon tar jag flyget hem till Stockholm igen om du blir uttrakad.

Jag kan fylla i for din PT, om du tillater.

Traning later mycket overflodigt nar en kunglig tur av Stockholms sevardheter kan ge sa mycket mer. Hotellet ar lite for stillastaende for bade kropp o sjal. Cafet, da borjar det narma sig, men det ar forst pa Compagniet som benen borjar rora sig. Intellektuell och fysisk utveckling hand i hand. Utan gangstavar, jag lovar.

la-camla sa...

Babe, det verkar som du klarar dig alldeles utmärkt däruppe!

På med kostymen och kör hårt, sen på med höga klackarna och kör ännu hårdare!

Kram!

Ms.Take sa...

Jasså du Mr.Mmmm. Lätt att vara kaxig och erbjuda sina tjänster när man är anonym, eller hur? ;)

Men C, raring. Jag klarar mig såklart utmärkt överallt!

Anonym sa...

Ska du säga! ;)

Try me..

Chris sa...

baby, kan du inte flytta till odenplan? asså, jag menar rent geografiskt. då kan vi leka. kärleka. eller iaf fikas.

Chris sa...

amerikanaren förresten, var hittar du dem alla? är det därför det inte finns några män över, kanske, för att du tar dem? förlåt, de vill ha dig? (nu lät det elakt, det var inte meningen.) jag måste sova nu innan jag säger nåt dummare. löve igen.

Ms.Take sa...

D.H my Sweet - Jo, jag tycker Vasastan är trevligt. De flesta av mina kompisar bor på Söder, men jag är ingen söderböna - även om här är nog så trivsamt.

Mmm - Vad menar du, mig går det ju i alla fall att kontakta, du kan ju börja med mejllänken här till höger. Sedan är ju anonymiteten själva grejjen i en blogg som denna ;)

Nini sa...

Miss min lista över all-time wird stuuf jag fått in i garderoben när jag jobbade ser ut enligt följande:

1. Biffstek med löksås. Ja det är sant! Han jobbade på Bistro Jarl å tog med sig mat hem.

2. Room service-Mattias cowboyutstyrsel

3. Moppehjälm

4. Cykelsadel

5. Cd-skivor & dj-utrustning värd hurmktsomhelst enligt snubben (som tydligen var känd. I Usa)

Å jag jobbade inte i någon lanthåla utan mitt i stan... Svårt att tro kanske :)

RvT sa...

you darling! jag kom precis hem från middag på hotellet. :) sanslöst gott!

Ms.Take sa...

Rosa my dear, jag var faktiskt där igår kväll jag också - denna gång med Mr.X...