onsdag, mars 01, 2006

Sexförslag

Underbara vänninan - hon som bidragit till min humorvärld med pärlor såsom kattbajset samt raggrepliken, skapade ännu ett "moment" strax utanför vår sista anhalt i fredags. Kön var kort så vi stod där inte så längre - men strax efter att vi hamnat i den - mitt emellan 2 killgäng - hävdar väninnan med hög röst:

"Gud, vad jag är kåt!"
(Halva köns samtal upphör och ett antal herr-öron vrids vår väg.)

Jag och den andra vänninnan skrattar lite besvärat och försöker släta över: Jaha, det var ju roligt för dig - vi får väl se vad vi kan hitta när vi kommer in då.
"Ja, det får vi verkligen. Jag skulle vilja ha hem någon i kväll. Jag har inte haft sex på såååååå länge!" fortsätter väninnan, lika högljutt.
(Några personer vänder sig om i kön en bit fram, 2 grabbar börjar garva och petar på varandra. Själv har jag mycket mycket svårt att hålla mig för skratt. )

"Ummmm, du kanske skulle ta det liiiite tystare?" Föreslår jag, mellan fnitterattackerna.
"Nej, varför då? Det är väl ändå ingen som lyssnar här???" fortsätter väninnan, oförtröttligt. Precis då vänder sig killen direkt framför oss om, lägger an ett stort ragg-smile och lutar sig mot henne.
"Hej! Vad pratar ni om här då?" - säger han, med det sliskigaste jag-har-3/4-inne-flinet jag någonsin sett.

Då händer det magiska. Min glada, berusade, fnittrande, lätt sluddrande tonårlika väninna genomgår en transformation. Hon blir gravallvarlig, ser honom rakt in i ögonen och säger, utan spår av berusning i rösten, "Vi diskuterar Socialdemokraternas valstrategi. Hurså, talade jag med dig?"

Ahahahahahahahahahah. Att jag inte DOG! Jag skrattade så att jag nästan kissade på mig. Detta var en av de bättre mördande repliker jag hört det sista, made better by det faktum att väninnan gjorde en sådan strålande upphämtning från full, blond och kåt.

-----
Andra bloggar om: , , ,

10 kommentarer:

Chris sa...

jag ska använda exakt den frasen nästa gång mr 3/4-inne flinar my way. så in i bäng ska jag använda den. helt underbart.

Kaptenen sa...

Om någon skulle använda det där flinet på mig så skulle jag fan inte prata politik:D

eff sa...

Wunderbar. Ja jävlar.

Anonym sa...

ROTFLAO!!!

Får köpa nytt tangentbord efter den där, det är fullt av kaffe i mitt...

Fullkomligt lysande!

Nini sa...

HAHAHAHHAHAHHAHAHAHHAHAHAHHAHAH!!!
Grym brud! GRYM!
*skrattar ännu mer*

Snacka om BURN (som min lillebror skulle uttryckt det)

*skrattar fortfarande*

Miss Z sa...

*asgarv*
OSLAGBART!!!

Den ska jag låna nästa gång det kommer fram nån självgod slisk...;)

MrsRose sa...

Sååå skön kommentar !! Vilken härlig väninna du har !! Man kan ALDRIG ha tråkigt i hennes sällskap ... *garvar*

Anonym sa...

Ja... typiskt en viss underbar tjej. Vi har tur som får ha henne som väninna...

Ms.Take sa...

Jag har vidarebefodrat alla sköna kommentarer till vänninnan som blev glad men tillade "TUR att ingen vert vem jag är"

*flinar*

Anonym sa...

*ASG* Störtskön retur, bara hur bra som helst!!
Skrattat så jag nu vet att jag tydligen har magmuskler någonstans..
//zaq