fredag, maj 12, 2006

Hemlig Beundrare?

Titta vad som anlände igår till mig, via blomsterbud. Man blir ju alldeles mjuk i magen.



Anonymt, dessutom. 5 riktigt STORA rosor är det, och en ask Belgisk choklad. Och ett kort där det står Krya på dig. Kram!!! utan underskrift... Vasen de står i är egentligen en REJÄL vinkaraff, så får ni lite att jämföra med.

Ja, jag har kört bilden igenom ett akvarellfilter. Jag tog fotot med min mobilkamera och den blev alldeles grynig, men nu ser bilden ut precis så som jag känner mig när jag ser på buketten. Mjuk, varm, slightly fuzzy =)

Jag har hunnit kolla med alla tänkliga och otänkliga avsändare, och det är inte någon av dem.

Det är till exempel inte:

  • Jobbet
  • Mamma
  • Syskon
  • Kompisar
  • Inneboende
  • Grannar
  • Någon av mina katter
Så vem kan det vara? Ja, veeeem kan det vara*??? Någon här?

Nehej, nu tänker jag inte tänka så mer, utan bara vara glad i magen över min jättestora bukett rosor som någon vänlig själ tyckte att jag behövde. Det är inte varje dag man får rosor, faktiskt! Särskilt inte sådana här praktexempelar.

Som Ren & Stimpy skulle sagt:
HAPPY! HAPPY! JOY! JOY!!!

-----
Nötter:
* Mitt i allt mitt glada smyger sig en liten, liten, liiiiiiiiiiiten misstanke in. Det kan väl ändå inte vara ..... ? Neeeeej, han skulle väl inte .... ? Jag ignorerade ju hans senaste kontaktförsök......**.
** Och det värsta är, att bara det att jag TÄNKER tanken, innebär att hans mind games funkat. Visst är det hemskt?

-----
Andra bloggar om: , ,

9 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, lyckliga, lyckliga du!! Njut! Tänk på att för varje ros du får så finns det massor av killar som inte vågat skicka ngn=) Kram

Fabbe sa...

Fan va nice, det är kul att bli uppskattad. Min första spontana tanke är väl ändå att det är den velige Mr X

Nini sa...

Oiiiii!! Blommor!! =D
Det bästa som finns!

Det kunde varit jag, men det är det inte. Tyvärr. För isf hade ju mysteriet varit löst.

Men men...njut av dem hur som helst. Antingen så kommer din hemliga beundrare ge sig till känna, eller så inte. Blommorna är underbara hur som helst!

Chris sa...

men... det är ju helt sjukt? eller är det bara sorgliga avromantiserade jag som tycker att det är sicko? klart, de är fina som skrutten baby, och du lär ha beundrarskaror av sällan skådad kvantitet.

hur som helst, ball. kärlek.

Anonym sa...

åh är jag den enda tjejen i världen som INTE uppskattar blommor? jag är mer "ge-mig-ett-smycke-som-jag-kan-ta-fram-om-fem-år.och-tänka-tillbaka-på-denna-dagen", rosor visst är dom fina men va tusan dom håller ju inte särskilt länge och så är dom så grymt opersonliga. vilken kille kan inte gå till blomsterhandlaren och köpa röda rosor och sen till mataffären för en ask choklad? det är så simpelt, ge mig en man som kan köpa mig ett halsband som är som gjutet för mig utan att jag har sett ut det och som lämnar tillbaka sina egna nyinköpta jeans för han tycker att jag förtjänar mina drömjeans mer. jag hade honom, men förlorade honom. så nu är han singel någonstans där ute.. så tjejer, leta! han är fantastisk.

Ms.Take sa...

Men argh, nu försvann mina kommentarer - jävla blogger.

De gick i alla fall ut på att jag håller med Fabbe, och därmed också Christina - i att det är lite creepy.

Fr. Karlsson - Jag föredrar oxo smycken, tveklöst. Du kan skicka hans nummer *flinar*

Anonym sa...

fick en känsla av att jag lät bitter i föregående inlägg, det var jag inte och rosor ÄR fina och du ska vara jätteglad för dom bara det att jag själv inte har lärt mig tycka om att få den typen av gåvor på det sättet. ja den här killen ifråga, han är 22 nu (jag är 20) och jag undrar vilken guldklimp han kommer bli med tanke på hur fin han är i dagsläget, man blir ju inte till det sämre får jag hoppas. vi var tillsammans i fyra år och sen så blev även den underbara tillvaron vardagsmat och man längtade ut.. dessvärre. han är tokfin men också första riktiga pojkvännen, lite vill man ju ha att jämföra med och någon gång vill man ju vara för sig själv. binder man sig vid 16 så känns det som man väljer bort så mycket annat. ähhhh.. förlåt. mitt singelliv och dåvarande relation ska inte ta plats i din blogg, får fixa mig en egen. tack o hej. krya på dig.

RvT sa...

oh my, så mysigt!!

Anonym sa...

Nice dispatch and this mail helped me alot in my college assignement. Gratefulness you as your information.