söndag, juni 04, 2006

Underligheter

"Hallå fröken!"

Någon ropar till mig när jag precis har landat på Avenyn. Jag är på väg på middag med en gammal affärsbekant, som hört att jag är "back in business" och gärna ville ses. Så, ok. Känner mig lite fin i guldigt hår och guldiga sandaletter (10 cm stilettklack, mmMMmm), D&G-jacka och vita, tighta jeans. Jo, men ok, jag kände mig rätt snygg. Får man tycka det, in the Sverige place? ;)

"Ja?" Jag vänder mig om och ser ett par stå och titta, där det tydligt är han som ropat på mig. De är av... hmm, jag är inte så bra på nationaliteter... men Iranskt ursprung, kanske? Hon är mycket yngre än han, kanske dotter, kanske inte.

Han springer fram emot mig och tar mig på axeln. Lutar sig nära. Plirar lite.

"Du är en väldigt vacker kvinna."
"Uuuuuhhh.. Tack?"
"Är du ensam?"
"Nej vet du vad!" Det här börjar kännas lite FÖR freaky.
Jag skakar loss mig och går vidare, vinkar åt dem lite medan jag går. Tjejen står bara kvar och tittar, småleende och enigmatisk. Mannen ropar efter mig:
"Men, alltså... Om du är ensam. Vi bjuder gärna med dig. kom med oss så bjuder vi!"

Vad FAN vad det där? Jag fick lite na-na-na-na-na-na-na Twighlight Zone-vibbar... är det BARA jag som råkar ut för sånt här? Jämt och ständigt...
-----
Andra bloggar om: , ,

8 kommentarer:

Kaptenen sa...

Fan. Folk spontanraggar på dig. Allt och alla. Måste vara jobbigt;)

Nini sa...

Ja darling, det är bara dig det händer ;)

Ms.Take sa...

Hmm, jag kankse måste tillägga att de såg lite... knepiga ut. Inte alla hemma liksom. Knappast smickrande, Kaptenen.

Matt sa...

Ja det låter lite creepy. Men nästa gång är det hunk. Då blir det nog roligare.

Chris sa...

hahaha, det är OBMS. det har nått götet och kommer aldrig att släppa taget. tyvärr är det enda man kan göra att klä ner sig och sluta le, vilket vore synd på så rar ärter, som du brukar säga.

baby, spela spelet.

löve.

Ms.Take sa...

OBMS? Help me out here...

Chris sa...

Odd Ball Magnet Syndrome. sorry, var säker på att jag skrivit om det förut. om man ler mot främlingar kommer saker straniero att hända en. jag är fast i träsket men jobbar på min buttra uppsyn varje dag.

Anonym sa...

ha ha ha ha
låter helt SJUKT