måndag, september 25, 2006

rymdbetongens mästarinna

Helt otroligt.

Igår satte jag upp ett par gardinstänger. Med oro i blicken tittade jag på de små kryss jag hade satt på väggen där det skulle borras. Hur skall detta gå, skall jag ännu en gång bli besviken?

Borrhammaren gick igång med ett tillfredsställande brummande. Lätt darrande satte jag den mot väggen och tryckte till.

BRRRRRROOOOOOOOM!
Det var som att skära smör med varm täljkniv. Utan minsta bekymmer åt sig borret in i väggen och efterlämnade ett perfekt hål*.

Jag var glad hela kvällen. Gick och smålog för mig själv. Tänk vad man kan glädjas åt lite**.

Nu går jag runt och undrar vad mer jag kan borra upp. Bara för att, liksom. Min vardagsrumsvägg kommer att se ut som en schweitzerost :)
-----
Nötter:
*Alltså, till skillnad från de ojämna hål som omges av förstörd tapet i 5 centimeters omkrets - detta
brukar annars karaktärisera ett borrförsök i min lägenhet.
** Fast detts ÄR inte så lite. Faktiskt. Det stavas FRIHET att inreda som jag vill!

-----
Andra bloggar om: , , ,

4 kommentarer:

Nini sa...

Finns inget som är så grymt som att fixa såna prylar!!

Duktig du är! :)

Dåcktor Erik sa...

Hehe, väggar som schweizerost, welcome to my world!

Men...dejtrapporten från i lördags?
Vi är många trogna läsare som otåligt väntar...

Ms.Take sa...

Den kommer Dåcktårn, skriven och klar - bara inte publicerad än ;)

Tack skall du hya Nini!, jag känner mig som superkvinnan :)

Andreas sa...

Hilti is the shit helt enkelt...