torsdag, november 23, 2006

Ms.Takes utgångstips

På med Dalai Lama hatten* igen, dags för goda råd, denna gång något mindre djupa.

Alltså, DET HÄR tycker jag är mer än lite skrämmande.

Vad förskräckligt, och de "bästa bilderna" publiceras i Aftonblaskans gratistidning .se Jag har bläddrat till det avsnittet ibland, och brukar mötas av rödögda, vinterbleka 18-åringar på förfest i Angered - typ.

Jag hoppas verkligen inte att någon från övriga Sverige som (av misstag) ramlar in på Göteborgssidorna tror att det verkligen är så här det är att gå ut i Göteborg. Det är en KANONSTAD att festa i, många härliga nattklubbar och vackra människor, på det stora hela i alla fall.

Det här är en av mina absoluta favoriter, till exempel. Visserligen bara öppet till 3, men ooootroligt skön musik och härlig stämning. Kommer ni på besök till göteborg och är ... tja... 22 - 40 kanske... är detta stället att gå till - trust me.

Förresten har de också stans bästa torsdagsklubb, och idag är det... ja just det!

Bilderna är snodda från peacock club's hemsida.

Har man toaletter så designade att de passar på hemsidan har man gjort ett bra jobb, tycker jag!

Känner ni för fler dansgolv och stor utomhusbar, men fortfarande skön musik och vackert folk kan ni istället gå hit. Här känner du dig nog lite gammal om du är över 35, men tänk på mina åldersångesttips nedan och skit i det! :)

Hur är det, Stockhölmare och Malmöiter (finns det fler städer så hoppa in ni med) - är era sidor mer verklighetstrogna än vår? Det här är ju skämmigt!
-----
Nötter:
* Nu har han ju ingen hatt, utan ett orange lakan**
** Som vi redan kommit ölverens om att jag aldrig*** kommer att ta på mig, ok?
*** Fast man skall kanske aldrig säga aldrig. Brad Pitt och ett toga-party, där bara orange lakan finns kvar så nog sjutton....

-----
Andra bloggar om: , , ,

3 kommentarer:

Jenny sa...

efter en snabb titt på stockholms .se partybilder så måste jag konstatera att om det är party att mecka med datorer så har jag hamnat något otroligt efter i festarsvängen.

Nej. Stockholms party är verkligen inte representerat där. Tror jag ska maila in och klaga på dålig representation och be dem skaffa lite bättre partyfotografer...

Syltis sa...

håller med tiffany... stockholm är så mkt mer än vi-är-18-och-går-till-sthlm-kök&bar. och varför var det bara en massa bilder på folk mellan 16-18?? trodde grejen med sidan var att fota sthlms uteliv, inte förkröksfester... eller har jag missuppfattat?

Rollx sa...

Det är väl inget skrämmande. Bortskämda ! Göteborgs slynglar ! Dom får ju sitta i inomhus !. I den goa mjuka värmen. Fattas bara lilla filten och mjukis tofflorna. Pjosk !.

Vid den åldern fick en annan vistas utomhus !. i ett snökvävt, bittert kallt litet samhälle, uppe i Norrbotten. Allt var stängt.

Äääsch ! jag larvar mig lite.

Peacock ser verkligen häftigt ut, interiörs mässigt (påkostat).

Snygg hemsida för Lounge(s) den hamnade i min mapp "snygga sidor", Den är min lilla inspirations mapp.