onsdag, december 13, 2006

Tjatavslut

Nehej, nu har det varit alldeles, ALLDELS tillräckligt mycket om Mr.X här på ett tag. Jag är lite periodare i mitt skrivande om honom. Lite ketchupeffekten. Men nu räcker det alltså för denna gången. Eller ja, jag kan ju inte lämna det helt oavslutat kanske....

Alltså, vad jag gjorde igår... Äh, jag fegade lite. Jag visste ju att han hade saker för sig från klockan 17 ungefär, så när han ringde klockan 15 så svarade jag inte. Jag ringde tillbaka 16:45. Samtalet var kort, vänligt och lätt förvirrat, och avslutades ungefär så här:

"Så, imorgon då? Jag kommer ner över da'n då med..."
"Nej, jag jobbar imorgon, tyvärr."
"Jaha..."
"Jag är ledsen vännen, jag längtar efter dig. Det har bara inte riktigt passat ihop, med våra scheman"
"Näh, ok... Ja ja, ha det bra. Puss"
"Puss puss"

Som den kvinna jag är läser jag mer in i vad hasn inte säger än vad han säger, vilket ofta är ett stort fel. Män menar oftast precis vad de säger, varken mer eller mindre, och att hålla på att tolka på ett kvinnligt vis är en källa till onödig hjärtesorg.

Men ändå: Vad han inte sa var:

  1. Jag saknar dig
  2. Jag längtar efter dig också
  3. Jag älskar dig
Han kanske vill träffas för att äntiligen vara rak och svara, vem vet? KAn det vara därför han så intensivt vill komma över, och alltid bara för en begränsad tid. Och så låter jag honom inte göra det :) Ok, sluttolkat för idag!

Hans kompis, den kvinnliga halvan av det par han bor hos, mailade mig idag och avbokade den lunch vi skulle ta på måndag, av jobbskäl.

Coincidence? I don't think so...
-----

4 kommentarer:

Shadow sa...

Men eftersom han ringer så borde det ju ändå betyda “nummer 1”.

Ms.Take sa...

Sant, Shadow, helt sant

Max sa...

Hmm... OM han nu vill ge dig ett rakt svar så kan han ju alltid skicka ett mail som är tillräckligt öppet för att få dig att "prioritera om" eller nåt.
(Har provat det en gång. Helt ärliga mails kan få intressanta effekter på folk. :-P )

Jag är övertygad om att om det är tillräckligt viktigt för honom att få nåt sagt kommer han se till att få det sagt också... oavsett hur svårnådd du är... även om det kan ta lite tid. :-)

Nini sa...

Jag tror oxå på nr 1 eftersom han faktiskt vill träffa dig.

Dåligt att hon avbokade lunchen. Speciellt om det var en jobblunch! Jäkligt oproffsigt! =/