torsdag, maj 24, 2007

Frankie Boy meets Fred Astaire

I torsdags var vi på middag, MrX och jag. Vi besökte mina goda vänner R & S* för att bland annat diskutera den där investeringsmöjligheten. Som alltid var det såväl mycket som vansinnigt god mat, R är en absolut pärla i köket.

Som vanligt var det mycket och gott vin, mycket och goda drinkar samt mycket och god grappa. Jo, grappa kan vara gott. R's mormors hemgjorda grappa är superb!

Vi satt och pratade och skrattade, personkemin stämde till 1000 och stämningen var mycket god. Efter middagen satte vi oss i soffan, pratade och lyssnade på musik till allt högre volym. Det är mycket jazz och fusion, blandat med modernare musik.

X och S (R's sambo) står med Dire Straits skränande** ur hötalarna mitt på vardagsrumsgolvet och fjantar sig med varandra, steppar runt och bara allmänt larvar sig, så där som män gör ibland när de bondar (jämför simmaren och fotbollspelarens fäktande med svärd)

Så går X till skivhyllan och letar fram en gammal goding med Frank Sinatra och sätter på den istället, går fram till mig, bugar och bjuder upp. Mitt i torsdagsnatten, runt 2 på morgonen, står vi där och dansar till Frankie, cheek to cheek. Mycket nice.

Lagom till "Fly me to the moon" sätter jag mig i soffan igen och får ett framträdande som heter duga. MrX fortsätter att dansa, för sig själv, och börjar sjunga med. Han gestikulerar vilt och allt påminner lite som of Fred Astaire tagit danslektioner av Elvis. Roligt, men också snyggt.

"Fly me to the moon and let me play among the stars, let me know what spring is like on Jupiter and Mars. In other words, hold my hand. In other words, darling kiss me."

Han stirrar mig djupt in i ögonen och ler brett och varmt.

"Fill my heart with song and let me sing forevermore. You are all I long for, all I worship and adore. In other words, please be true..."

Och visst kändes det varmt i magen när han står där med båda händerna över hjärtat, följt av två händer som pekar på mig medan leendet försvinner och allvaret tar över.

"In other words... I love you!"

Ahhh, romance =)
-----
Nötter:
* Japp. PARmiddag! Nu flyger grisarna...
** Just a turn of phrase. Dire Straits skränar aldrig - men det var hög volym.

-----
Andra bloggar om: , , ,

9 kommentarer:

Anonym sa...

Omg.... så himla.....bäst!!

*får fjärilar i magen*

mitt fyrverkeri sa...

Love is in the air...everywhere I look around...:)

M Stake tyckte jag var en ypperlig utläsning av ditt namn. =) Har inte sett den möjligheten innan men det har nog du...?!

Anonym sa...

Låter onekligen sevärt.. "Fred Astaire tagit danslektioner av Elvis"
Par middag brr.

//bb

Ms.Take sa...

Jo, det var grymt nice Nini. Väldigt speciell kväll.

Hahaha, nej den var faktiskt ny, Maza!

Ja, parmiddagar är vanligtvis en mardröm, BB, men den här var lite speciell. Det var ju något av en affärsmiddag, egentligen.

Anonym sa...

Låter som förnekelse...:-) Spelar mindre roll när det är trevligt folk antar jag. Får hitta på något som bättre beskriver det fenomenet istället för det laddade parmiddag....
Eller det kanske inte sker så ofta att man behöver ett ord för det.. vad vet jag.

//bb

Ms.Take sa...

hehehe
nej, inte särskilt ofta i mitt liv. Men visst behövs det ett ord, som nästan alltid singel är ju inte parmiddagar min favoritsysselsättning direkt

Å sa...

Ja, säg det med en sång...

Anonym sa...

Nej jag fattar oftast inte konceptet alls (gäller det mesta i rl iofs). Kommer förstås inte på något ord som klingar det minsta positivt .. får lura på det nästa gång jag fått tillräckligt med rödvin.
//bb

Anonym sa...

vilken underbar kväll!