tisdag, juli 03, 2007

Regn men sol hos mig

Herregud vad vädergudarna verkar vara emot västkustborna. Det fullständigt pissar ner, och skall så göra resten av veckan. planerna på att på onsdag åka ut till Marsstrand och Match Cup-seglingen verkar regna inne.

Ändå bara ler jag. Livet är rätt underbart just nu, det må jag säga. MrX har varit ett jättestöd, i arbets- och livssituationen. Vi har pratat och bollat, kramats och pratat, druckit vin och pratat. Pratat, pussats, pratat. Både om hans situation och om min, stöd för varandra. Sent igår satte vi på en film och lade oss i soffan - jag hann knappt se introt innan jag somnade i hans armar.

Det tog till i morse innan vi tog det förbi kramar, vilket också var väldigt nice. Båda var och är vi ute efter närheten, sällskapet, utbytet - den fysiska sidan tog knappt ens bronsplats just nu. Beslutet att, oombedd, sluta dejta andra känns fantastiskt rätt. Är vi tillsammans? Nej, gud nej, fortfarande inte. Inte förrän han säger något, jag har pushat klart. Men myrsteg tar vi, ständigt framåt.

Det går bra nu, mannen det går bra nu.
-----
Andra bloggar om: , ,

7 kommentarer:

Anonym sa...

Gött att det går bra nu kvinnan.
//bb

Ms.Take sa...

Tackskaruha grabben :)
Ang. din kommentar på nästa inlägg (som inte syns just nu) - det skulle inte publiceras ännu och har förpassats in i "Draft" högen - men kommentaren är sparad och dyker upp när den publiceras igen ;)

Anonym sa...

Underbart... Jag vet att han är bra för dig. När det väl gäller finns han där, det är det som räknas. Resten kommer - eller inte. Men det förminskar inte det här.

TrickyTricky sa...

Njut, så mycket som du kämpat och gråtit, det ger hopp om livet även om just jag inte ska hoppas på samma sak.
Men det har varit en fröjd att läsa om hur stark du har lyckats vara och just detta att du inte bara lagt dig ner utan fortsatt dejta i väntan. Jag tror nämligen att det är jättebra, det är bra att påminna sig om att världen är större än bara han som ger en hjärtesorg för tillfället.

Alley Cat sa...

Myrsteg i rätt riktning är oxå bra...

Jag blir alldeles varm i hjärtat för dn skull!

Kramar

Anonym sa...

Det var tur det. Hela min själ och framtid var investerad i den kommentaren ;)
//bb

Anonym sa...

Åhh vad härligt det låter! Saknar närheten så otroligt mycket! Är såå glad för dig! Själv ska jag försöka vänja mig vid singellivet. Inget dejtande än på ett bra tag. Jag måste försöka finna mig själv och trivas med det först.
Jag önskar dig all lycka!
Kram!