lördag, augusti 04, 2007

Island - Första dagen

Jag blandar och ger lite här, vad gäller ämnen. Lite Visby-skandaler, lite MrX-historia och lite Island. Det finns så mycket att skriva om allt att det blir trist att klumpa ihop det. Så nu blir det lite Island igen :)

[På utsidan själva SPA't var vattnet blått. Otroligt vacker! Den här bilden är rätt nära den riktiga färgen]

Hela gänget hämtades med buss på flygplatsen och kördes till "Den Blå Lagunen", en något felbenämnd (vattnet var grönt) naturlig varm källa. Här låg vi och puttrade i flera timmar tills fingrar och tår var skrynkliga som russin.


Den sista tiden låg vi i den närmre delen av lagunen, efter att nästan ha bränt sönder oss borta vid röken ni ser på bilden. En annan fördel med andra ändan var att där fanns en bar - från vilken vi försåg oss med vin, öl och cider - allt efter tycke och smak.

-----
Andra bloggar om: , ,

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ser verkligen skittrist ut. Dötrist och långtråkigt och alldeles...alldeles underbart :)

Fröken Lund sa...

Konstigt. När jag var i Blue Lagoon så var vattnet verkligen blått! Turkosblåvitt liksom.

Alley Cat sa...

Det ser ju fantastiskt härligt ut... Kanske ska man försöka ta sig dit vid tillfälle! Eller?!?

Ms.Take sa...

Det varierar tydligen från sommar till sommar fröken lund

Ja, det var underbart Alley, Island skall man verkligen "ha gjort" - dock tror jag inte att jag åker tillbaka

Mmmmmm Nini - you betcha!

D-C sa...

Jösses! Badfolket måste ha besökt en riktigt kass plastikkirurg, för deras ansikten är helt förvrängda! =O

Anonym sa...

Jag håller med frk lund...minns mina besök i lagunen som kristallblå...

Island= Kärlek

Där var kallt och kargt men otroligt vackert. Dom små trollen i grottorna ... nice...