fredag, augusti 03, 2007

MrX - The Very Beginning (part 1)

Det är en lång historia, så jag delar upp den.
-----
Det var en gång för länge sedan...

Eller, mer exakt, den 10e september 2004. Kanske inte SÅ länge sedan, in retrospekt? Pokerspelaren* hade arrangerat afterwork, dragit ihop skilda delar av sin vänkrets så at vi blev ett trettiotal, som skulle träffas på SoHo. Förutom Pokerspelaren** kände jag ingen.


Runt den här tiden arbetade jag väldigt mycket. Jag var inhyrd som Program Manager på ett enormt IT-projekt och rattade över 50 projektmedlemmar i 3 länder (Sverige, Polen, Indien). När jag dyker upp på AW'n kommer jag rätt sent, rätt från jobbet och har på mig en skräddarsydd grå kritstreckskostym (storlek 36, eller en Italiensk 40) och skyhöga klackar. Håret, som just då gick nästan till midjan, var upsatt i i en stram knut. Min hud var porslinsvit av många kontorstimmar, sminket vällagt och en cigarett nästan konstant närvarande i högerhanden. Jag var, kort sagt, jävligt mycket business.

Många av de andra i gruppen var Pokerspelarens gamla studiekamrater (så även MrX) och stilen på övriga var, för att utrycka det milt, något ledigare än den jag uppvisade. MrX blev genast fascinerad av mig (har han berättat senare***) men jag tillbringade det mesta av min tid med Pokerspelaren, som jag inte sett på ett tag.

Timmarna gick, vinet slank ner, och MrX förde sig allt närmare de diskussioner jag var med i. Vi pratade bilar ett tag. MrX, som är extremt bil och motorintresserad, säger att avgörandet för honom kom när jag berättade att jag nyligen sålt min ögonsten - en Pontiac Firebird av nyare modell. En tjej som med kärlek berättar om sin Firebird, motorvolymer och fartglädje kan ju inte vara annat än fantastisk, tänkte han****
-----
Nötter:
* Så jodå, ni som tyckte er komma ihåg att det var genom honom kom ihåg helt rätt.
** Kommer ni inte ihåg honom, så läs om honom här & här. Det är en himla fin historia.
*** Att jag minns hur jag såg ut har mest att göra med att HAN minns det så väl och jag har hört honom berätta historian många gånger. Oftast med tillägget "att hon dessutom var formad som en slimmad gitarr gjorde ju inte saken sämre!".
**** Åter igen, hans ord, inte mina.

-----
Andra bloggar om: , , ,

10 kommentarer:

Å sa...

Fortsättningen tack...

Alley Cat sa...

Nu längtar jag intensivt efter b... ;-)

Anonym sa...

Poker, kritstreckskostymer, cigaretter, sprit, amerikanskabilar och "dames"... MrX är Humphrey Bogart? :)
//bb

Ms.Take sa...

och jag är Laureen Bacall, bb

Fortsättningen kommer, flickor - man kan inte ge bort hela karamellen på en gång :)

Anonym sa...

hehe precis.
//bb

Alley Cat sa...

Nej, men du är ju Scarlett Ms.Take. Du vet? Scarlett?!?

Trevlig helg!

Ms.Take sa...

Hahahahahaha Alley Cat. Den håller ÄNNU! =)
Detsamma :)

Anonym sa...

2004, det var ju nästan igår. Slimmad gitarr, såna associationer han gör...vi bara måååste få läsa vidare
c-a

Anonym sa...

vad kör du för bil nu och vad har du kört genom åren? Lista snälla!

Ms.Take sa...

Det får ni c-a, men jag vill inte skriva rasande stora inlägg . Dessutom blir spänningen bättre så här :)

Nej 997, all information som kan användas för att lura ut vem jag är,som en sådan lista, låter jag bli. Dessutom är det inte värst intressant ;)