tisdag, oktober 16, 2007

schabridge

Ikväll kommer han igen. Hit. Till mig. Den här gången lyckades han hålla sig borta (tystnar och räknar på fingrarna) 2 1/2 dag. Mmmmmm, góa grejjer det här. En varm X i min säng ikväll. Den nybäddade sängen. Rena, manglade lakan. Heaven on earth.

Så ikväll blev det ingen mammakväll, trots tidigare planering. Jag har inte dåligt samvete för det, trots att vi lovat att våra varannan-vecka-träffar är heliga, för igår tillbringades en sen kväll med mor, moster, syster och en väldig massa kort. Bridge.

Bridge, kortspelets schack - ja, så är det verkligen. Det är alldeles för roligt för att jag skall tycka att det är ok att jag tycker det är så kul. SJUK tantvarning. Ohmygod... Jag och min syster och 2 tanter. Eller jag och tre tanter. Eller gudförbjude - fyra tanter runt ett bidgebord. Hejjedamig.

Hur kommer det sig förresten att alla kvinnor vid en viss ålder får en fullständigt oemotståndlig lust att kalla sig själva och sina vänninor för "tjejer" Jag känner många fler 60-åriga tantertjejer än 25-åriga tjejer. Funny, that...

Oh förresten... inte kul att kommentera historien längre eller? Jag VET att ni läser, statistiken ljuger inte ;) (Hejja BB som man alltid kan lita på:))
-----
Andra bloggar om: , , ,

9 kommentarer:

beerbelly sa...

Hehe envis som synden det är nog mitt mest positiva drag ;) (och negativa). Jag har aldrig fastnat för bridge.. än. Men så har jag en väldigt begränsat kontakt med min mors vänninor (?) (hehe jag måste flina åt mig själv sorry. den kanske mest förtäckta dissning jag lyckats med). Tycker ärligt att det inte är något fel på bridge. Allt som är roande är ok.
Manglade lakan är fajen mer tantvarning än bridge :). Betyder inte att jag inte skulle vilja få mina manglade men ändå..

Ms.Take sa...

Bara den som inte brukar sova i manglade lakan skulle kalla det för tantvarning. Själv har jag manglat mina sedan jag flyttade hemifrån, vid 15 års ålder. Kanske betyder att jag varit tant mer än halva mitt liv, who knows?

beerbelly sa...

Nej det är ingen risk.. men jag måste ha någon ursäkt för att jag inte håller på med sånt. Vågar inte börja med det.
Sov gott :)

Anonym sa...

Hellre manglade lakan än en manglad tant.


Alltså...

Eh... kom det där ut ok?

Annalyza sa...

Yuuuupiiiee!
Någon mer som tycker det är kul med bridge.
Sjukt kul, faktiskt.

Fast i ärlighetens namn ska sägas att jag inte spelat sedan jag var 20. Tänkte att jag skulle spara den där gobiten tills jag blir lite äldre (har ju ingen att spela med).

Innan jag drar mig tillbaka till ett stilla liv under parasollet och ska spela bridge med tre tjejer resten av livet ska jag bara uppfinna en magnetisk kortlek.
Så att inte kvällsbrisen blir ett bridge-problem.

Morgan le Fay sa...

De enda jag känner som spelar bridge är mina morföräldrar (som dock är riktiga fanatiker). Det verkar kul, så jag planerar att följa traditionen när jag blir gammal nog att stolt kalla mig tant! :)

Anonym sa...

Hehe det är tantvarning på alla såna där spel. Själv är jag helt torsk på Chicago. C's pappa och styvmamma lärde mig i julas och efter första förlusten lärde jag mig snabbt :)

Hej jag heter Nini och jag är tant!

Alley Cat sa...

Jag kallar mig själv för tant, det har jag gjort sen jag fyllde 20! Tant är något positivt faktiskt...

Alley Cat sa...

Oh förresten, sorry för dåligt med kommentarer den sista tiden - bättring är på gång!