fredag, februari 10, 2006

Fast anställning

Jag jobbar så det ryker just nu, stort arbete med deadline på tisdag, så det är mest fokus på det just nu.

Och på Mr X då, som jag rår om i Göteborg* fram till på söndag. Söndag lunch. På söndag kväll skall jag på dejt. Inte med Mr X. Det känns lite konstigt**, men vad skall jag göra? Om han vägrar ge mig en tillsvidaretjänst, har jag då något val annat än bli freelans-konsult, med hopp om att finna annan lämplig arbetsplats***?

Nej, trodde väl inte det nej.

Nyss hemkommen från mysig dejt. Dinner, movie and drinks - the classical concept (right - Curiosa?) Fast nu sover han i min soffa och allt jag får ut av honom ikväll är (kanske) lite spooning.**** Well, there is always tomorrow...

Det är svårt att vara vuxen!
/Miss Take - med rätt att sura

-----
Nötter:
* och som rår om mig, lite överallt. I vardagsrum, sovrum, badrum och tvättstuga. Hehehehe.
** Mer än lite. Det känns vansinnigt fel...
*** helst en med tvättstuge-privilegier, och liknande kompetens som förra arbetsplatsen, om man får önska
**** mmmmmmmm.... spooning, food for gods!

4 kommentarer:

Chris sa...

baby-o (infantilt tilltalssätt och allt, men så här i post-tjugofemårstagen har jag väl fått lite åldersnoja); det var en underbar födelsedag all right. min egen mr x var inte på plats och jag har träffat en Han. kan inte riktigt blogga om det hur som helst, folk läser, emotionellt bagage osv. nu är jag scared shitless men tänker nog inte fega. kanske. tips? kärlek.

la-camla sa...

Fy fan... Jag vill också bli "områdd"......!

Curiosa sa...

hope you enjoyed your evening!

Ms.Take sa...

DH bejbi!
En Han skall man inte fega på. Oooooh nej. Är han en Han på riktigt då gillar han hela dig med hela sig.

Tips är svårt på så lite bakgrund, men kärlek kärlek till dig!

LadyC : you know it bejbi, det är snart din tur =)

Curiosa: Actually no, it wasn't such a great night. he was tired and I was stressed and then there's all that emotional baggage. But that's just the way it is, I guess