måndag, februari 06, 2006

Note to Self #2 - Lämna AmEx hemma.

Idag var jag på dåligt humör, riktigt dåligt humör. På väg hem ifrån min mor (som var en del, men inte hela, orsaken till mitt dåliga humör) passerade jag ett antal affärer. Jag gick in i en av dem, en kosmetikaffär.

Bad move.

Inne i affären satt en söt liten flicka vid en resigörsstol* och demonstrerade gratis, för alla som ville prova, Lancomes nya kemiska peeling. "Men det kunde väl vara kul" tänkte jag för mig själv.

Fel.

Nästa gång jag tycker att det är en bra idé att sitta avsminkad på en hög stol mitt i en proppful affär i 20 minuter med syra i ansiktet... Skjut mig, någon?

Jag hade mitt AmEx med mig. Jag var naturligtvis tvungen att tröstshoppa efter en sådan traumatisk upplevlse. Mycket, mycket, mycket** fattigare gick jag därifrån en timme senare. Nu är jag hemma, med ett svidande ansikte, ett svidande kreditkort och en stor påse fylld med produkter i små burkar och tuber.

Because I'm worth it!
-----
Nötter:

* Kommer inte på stavningen... Ni vet, den hopfällbara sorten på alldeles för höga ben
** som i ALLDELES för mycket! Men inte än. Inte förrän AmEx räkningen kommer!***
** Gimme a D.. "D!" Gimme an O "O!" Gimme an H "H!" What does that spell? "DOH!!!"

Inga kommentarer: