fredag, april 07, 2006

Tågtankar

Tåg. Det är vackert.

Priset på uppkoppling på tåg. Det är riktigt, RIKTIGT fult. Jag får 2 timmar på ett internetcafé* för priset av en kvarts långsam trådlös uppkoppling på SJ. Inga studentpriser heller. Blä. Blä BLÄ!

Så. Ytterligare en intervju idag. Denna på ett "cool" företag som jag för ett par år sedan skulle mördat för att få jobba på och idag funderar på om det är värt det. Jag vet hur de här företagen är. Under tiden som man lever och leker, älskar sitt jobb och får alla sina arbetskamrater till bästa vänner märker man inte hur resten av livet liksom obemärkt glider ut i periferin. Hur det var 3 månader sedan man träffade någon annan än jobbarkompisarna och ännu längre sedan man jobbade kortare än 12-timarsdag***.

Men, beskrivningen lät väldigt rolig... Vi får se, jag åker i alla fall upp till Sthlm för det här nu, så det måste ju betyda att jag i alla fall tänker över det?

-----
Nötter:

* Där jag ju dessutom får låna dator. Låt vara att det är i en mörk källarlokal där 12-åringar sitter brevid dig och skiker "fajer-in-da-hååål!**"
** Förstod ni inte det där är ni inte lika nerdiga som jag, nja-nja-nja-njaaaaa-njaaa!
*** Övertidsersättning? Vad är det? Okänt begrepp. Men man får gratis cola...
-----
Andra bloggar om: , ,

3 kommentarer:

Grus sa...

Alltså, jag fick inte ens gratis Cola. Men så var dom über-coola också hela bunten. I alla fall enligt dom själva. Och något annat än sin egen spegelbild tror jag aldrig dom har kollat på så då måste det ju stämma, eller? Jag saknar det icke.

Nini sa...

Hahahaha jag älskar att hamna mittimellan ett gäng 16-åriga finniga killar som spelar CS! Sjukt roligt...

Ms.Take sa...

Nini får nördighetspoäng. Bravo! =)