onsdag, maj 17, 2006

Hört på TinTin

En tidig söndagmorgon:

"Jo, det är så att min kompis, han döpte sin till Jerry"
"Jaha..."
"Då tänkte jag, att det kunde ju vara kul om min hette Ben."
"Så det blev Ben & Jerry då, menar du?"
"Ja, precis. Men se'n åkte jag till London - och då döptes den ju om. Du vet klockan."
"Big Ben?" Flickan skrattar.
"Ja, just det" Pojken rodnar lätt. "Men det var ju lite långt att säga, så nu är det en förkortning..."
"..."
"Ja. BB."

Jag kommer aldrig att förstå mig på män. Så är det bara.
-----
Andra bloggar om: , ,

12 kommentarer:

Kaptenen sa...

*skratt* Vi gör det bara för att känna att ni inte heller förstår något. En strategi för att hålla er på tå. Oj, nu har jag försagt mig.

Nini sa...

Hahahaha BB!!
Jag har fått höra om: Bamse, Stålis, Leo, kompis...

Killar!! *skakar roat på huvudet*

Ms.Take sa...

Köttkroken, vad det en kille sam kallade den. Men då skrattade jag. Högt.

Nini sa...

EWWWW!! Köttkroken?? Den skulle jag inte velat leka med =/

Ms.Take sa...

Det var faktiskt... ummmm *rodnar*

... inte så dumt

Nini sa...

HAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHHAHAHAHAA!!!
Busted ;)

Var det innan eller efter du hade lekt med den som ni blev presenterade? *s*

Chris sa...

men vi kan döpa tvillingarna.

hugin&munin?
bill&bull?
barbie&ken?

mina ska heta bonnie&clyde, amen.

besläktad, jag blev så glad.

löve.

Andreas sa...

Asså, allvarligt, min erfarenhet säger mig att fascinationen är större hos er ladies. Jag har fått flertalet frågor om hur lång den är, vad jag kallar den osv osv..

De säger jag är konstig, men jag har inte mätt den.

De säger jag är konstig, för jag kallar den inget särskilt.

Jag vet bara att jag gillar tuttar =)

Anonym sa...

ni tjejer kan ni också: "ursäkta mig, måste gå och rasta humlan", favvoutryck av en kompis när hon är lite salongsberusad...

Ms.Take sa...

Hahahahaa Andreas. Newsflash - det gör tjejer också (gillar tuttar, eller bröst, eller vad man nu vill :))

En av mina gamla killkompisar frågade mig en gång hur vi någonsin fick nått gjort. "Hade jag varit tjej hade jag stått vid spegeln och klämt på dem hela tiden" - sa han :)

Christina - Men så är det, vet du tjejen. Du är underbar.

Ja, jo... du Nini. Det var efteråt faktiskt, som jag blev introducerad. Ett annat smeknamn på samma man var "monstret". inte helt felbenämnt, faktiskt =)

Och nu när ni kan det där om BigBen, titta på simmarens kalsongilder igen ;)

Nini sa...

*asg*

Det är tjurfäktar-syndromet all over again!! Nu är det det enda jag ser när jag kollar på bilderna =D

Galet....

Ms.Take sa...

Japp, så är det. Särskilt bilden där de står med armarna om varandra tycker jag ser... hmmm... lovande(?) ut.

Men, till mitt försvar så tänkte jag inte alls på det just då, inte förrän jag satt och redigerade bilderna =)