torsdag, maj 18, 2006

Blomstertankar

De senaste dagarna har jag tänkt på honom väldigt mycket. Eller ja, väldigt mycket... jag tänker i alla fall på honom då och då - vilket är oftare än "aldrig" och därmed oftare än vad jag skulle vilja tänka på honom.

Jag får sådana underliga tankar för mig. Som "Undrar varför jag tänker på honom just nu, jag undrar om det är för att han tänker på mig". Javisst, för SÅ måste det vara. Smart tänkt av mig, fast inte alls!

Det är säkert rosornas fel. Jag har skurit av dem från själklarna nu, och lagt de fullt utslagna blommorna, tillsammans med några kronblad som föll av när jag skar, i en grund men bred glasskål. De flyter omkring på mitt vardagsrumsbord. Halshuggna men vackra. Som Marie-Antoinette ungefär.

De dör snart. Jag hoppas att de tar mitt hjärtas längtan med sig.
-----
Andra bloggar om: , ,

6 kommentarer:

Nini sa...

Ordet du söker är "kronblad" ;)

Du vet alltså fortfarande inte vem som är din hemliga beundrare??
Hmmmm mystiken tätnar *s*

Ms.Take sa...

Tack, jag skall genast rätta till känner mig som värsta svensk-amerikanen "urrrshäkta, det kan be a little svårrt med the vööörds, you know"

Nej, det vet jag inte. Men jag anar. Som sagt.

Nini sa...

Jag har seriösa problem ibland att komma på svenska ord, men det engelska hoppar i bakgrunden å skriker
*obsession, it's called obsession* och min hjärna skriker tillbaks *nej, nej det SVENSKA ordet letar jag efter, släng hit det!*

Just besatt letade jag i min hjärna efter hur länge som helst...

Kaptenen sa...

Din överstrukna lista med pojkar blir längre och längre:D Din blogg handlar snart inte om dejtandet utan om strykandet i listan:) Var jag lite elak nu? Lite kanske.

Ms.Take sa...

Men hörrö, Kaptenen - det har inte tillkommit någon i listan på flera månader. Vart kom det DÄR ifrån? Egentligen borde väl Den Stilfulle vara överstuken han med...

Andreas sa...

Så stryk då! =D

Stryk stryk stryk!!!

;)

(Så det fås plats med nya liksom..)