tisdag, maj 30, 2006

Nysommarlöften

Skäms på mig, Ms.Take!
Har den senaste månaden:

  • Slutat träna
  • Börjat röka igen
  • Återupptagit kaffedrickandet
  • Slutat med morgonpromenaderna
  • Börjat äta sent på kvällen igen
Konditionen har förfallit och huden börjat anta rökarens brist på lyster. Efter ett 1 1/2 års rökuppehåll hade hälften av rynkorna försvunnit* men även de visar bistra små tecken till att återkomma.

Nu får det fasen bli bot och bättring.
Har:
  • Köpt nikotinplåster
  • Bestämt med kollegan att köra Pilates minst en gång i veckan
  • Tagit med en jättevattenflaska till jobbet
  • Tagit med träningsväskan till jobbet (så jag kan kila ut på lunchen)
Skall:
  • Återgå till normal middagstid med på sin höjd en knäckemacka på kvällen
  • Börja äta ekologiskt odlat igen
  • Bjuda mig själv på en ansiktsbehandling efter första veckan utan cigg.
Nu har jag lovat. Mig själv. Så det så.
-----
Nötter:

* FÖRSVUNNIT! Förstår ni?! Ja, ni över 30 förstår i alla fall :)

-----
Andra bloggar om: , ,

11 kommentarer:

Bitter sa...

Åh vad duktigt, vill också bli av med rynkorna. Försvinner de verkligen?? Har lovat mig själv en tandblekning när jag slutat. Ska sluta. Ska verkligen sluta. 26 juni. Lycka till

Ms.Take sa...

Ja, de förvinner. Om du har rökt länge kan du få vänta ett par månader på den riktiga effekten, men den är SLÅENDE. nte minst märks det när man börjar röka igen och de återkommer i expressfart :-S

la-camla sa...

Du är inte ensam. :-)

Nini sa...

Ms Take läs min blogg idag så ser du hur jag mår just nu =(

Är så jävla knäckt. Verkligen helt knäckt. Men jag & Lina (som jag jobbar med) har bestämt att nu får det fan vara bra! Vi har 16 dgr på oss till the big thing å då SKA våra bestämda outfit's passa.
Så det så!

mfp sa...

Att inte äta där på kvällskvisten när mage och hjärna straffar en för att man har ätit mindre under dagen.. det är lika plågsamt som sömnbrist och vattentortyr. På samma gång.

Ms.Take sa...

Nini stumpan. Uppmuntrande ord i dina kommentarer, inte i mina

Magnus: Tricket är att man inte skall äta för lite under dagen. =)

mfp sa...

Mm fast kroppen och hjärnan har olika åsikter om vad som är "mycket", "lagom" och "lite" :)

Nini sa...

Hoooodia säger jag bara. Hooooooooodia!!

Me sa...

Nysommarlöften – det var bra tycker jag.
Ska nog ställa upp några löften själv också.

Positivt tänkande sa...

Haha, kunde varit skrivet av mig, förutom rökningen och löfte om bättring.
När till och med jackan sitter knas är det kanske dags att börja walka igen och sluta svulla på nätterna...=)

Dock har jag inte sett till en enda rynkas frånvaro så du har nog en lyckohud, baby.

Ms.Take sa...

Vikingen - Nysommarlöften känns lite bättre än nyårsöften. Om inte annat är "beach 2006" så himla långt bort i Januari. Nu känns den skrämmande nära :S

Mazagumman - Man får hjälpa huden lite på traven. Köp en sådan där kemisk peeling och gör 3 ggr i veckan i en månad (L'Oreals är minst lika bra som Lancomes, och kostar 300 istället för 2000) - så rensar du bort år av hudförtjockningar. Skynda skynda innan det blir sommar, man får inte sola dagen du peelar och eftersom det är varannan dag...