tisdag, maj 30, 2006

Ms. Take goes Modeblogg

Jag jobbar ju i IT, som jag tidigare har nämnt. Jag är en Geek ut i fingerspetsarna, med stort teknikintresse och fullt med löjliga* tekniska pryttlar**, men en välklädd Geek. Mitt jobb är numera inte i kodgyttret utan utspelar sig oftare i styrgrupper och konferensrum. Till detta kräves mycket kritstreck.

Jag har ett antal kostymer som hänger och samlar damm i mina garderober eftersom de har... eeehuuum... krympt. Ja, krympt är vad de har. *host, host* De är i alla fall för små.

Sedan har jag dessutom ett par andra kostymer, dräkter och kavajer som är lite större. Problemet för mig är att hitta en kavaj som sitter bra över mina (numera dalkullelika) höfter och inte helt obefintliga byst utan att mitten, där en faktiskt rätt väldefinierad midja befinner sig, ser ut som en potatissäck.

Detta har jag gått och retat mig på ett tag nu, särskilt sedan jag drog igång på mitt nya uppdrag. Så idag ramlade jag in hos en skräddare, mest bara för att kolla vad man kan göra. Det visade sig att en enkel insyning, om bara sömmen måste tas in och det annars inte är något fel på storleken, går 130 kronor för en kavaj. Va?? Det är ju (i sammanhanget) inga pengar alls!

Så idag får jag gå hem i bara skjortan efter jobbet, för jag lämnade in dagens kavaj (grafitgrå, grovt tyg, supersnygg Tiger) på stört. Imorgon skall jag till Sthlm så då blir det inget av, men på torsdag skall jag lämna in gårdagens Second Hand fynd. En... (Ursäkta, måste torka lite saliv ur mungipan, den är så snygg att jag dreglar) fullständigt kick-ass Versacedräkt. Jag tror jag måste modeblogga lite och ta bilder av den när den är färdigändrad.

Varför har jag inte gjort detta förut? 130 bagis för att gå från "snyggt klädd" till "If I look any sharper I'll cut myself walking"

En välskräddad kostym är, för övrigt, det sexigaste plagg gud har skapat. På både kvinnor och män. Helst Italiensk, i fiiiin ull, och sittande som en smäck. Men så är jag ju lite galen också.
-----
Nötter:
* Fast själv tycker jag de är häftiga, och det gör mina Geek-vänner oxo. Så det så.
** Vad sägs till exempel om min 2500 ansilumen-projektor riktad mot specialmålad vägg på 3 meters bredd kopplad till min PS2'a (silver så klart) med ratt och GT4***?
*** Tappade jag någon nu?

-----
Andra bloggar om: , , ,

23 kommentarer:

Anonym sa...

timglasfigur! ja självklart ska du framhäva den. får man fråga vart denna skräddare håller hus? kanske borde göra samma sak själv..

Anonym sa...

1. "vad sägs till exempel om min 2500 ansilumen-projektor riktad mot specialmålad vägg på 3 meters bredd kopplad till min PS2'a (silver så klart) med ratt och GT4"

2. "dalkullelika) höfter och inte helt obefintliga byst"

-> Hade jag bott i Göteborg och varit singel hade du haft en stalker på halsen ;-)

Ms.Take sa...

Anonymous - I kompassen i Göteborg. Fantastiskt ställe!

tob - Äh, så säger du till alla flickor :)

Anonym sa...

Hahaha. Du verkar för bra för att vara sann. ;-)Instämmer i det Tob sa här ovan. Flyttar förresten hem snart.... hmmmmmm..... *läskig - men på ett humoristiskt sätt*

Kaptenen sa...

Visst är det jobbigt när kläder krymper... Men det kan ha med PS2:an att göra. Bäst du ger bort den till din favvokapten.

Ms.Take sa...

Hehehehe, Kaptenen - den får vara kvar här så kan vi spela i nördhörnan på singelfesten :)

Anonym sa...

Jepp, så säger jag till alla flickor. du anar inte hur många krogragg jag fått på det:
hej, du är söt. jag är en itgeek. får jag bli din stalker.

skrev det här på min k750i eftersom jag sitter på en kurs nu. geekpoäng på det?

Matt sa...

När får jag komma hem till dig och spela?

Ms.Take sa...

tob - LOL Du får massor av geekpoäng. Nerdar är sexiga, förresten. Intellegins kvalar in till och med före en Italiensk kostym på "Ms Take tycker det är porrigt"-listan :)

Kunken - Ja du Kunken, du kanske oxo skulle vara med på singelfesten? Blir inte mycket till fest förståss, om vi alla sitter i soffan och nerdar oss =)

Ms.Take sa...

*Storskrattar åt mig själv*
Jag stavade fel på intelligens. Den var ändå bäst hittills =)

Chris sa...

kan slå mig i backen på att kritstrecksrandigt aldrig varit så snyggt som på dig. jag känner mig så uppklädd i kostym bara. vet inte hur jag ska föra mig utan mina rockskor och svarta linnen.

Ms.Take sa...

Christina och "vet inte hur jag skall föra mig" passar inte ihop i samma mening. Eller värld ;)

Matt sa...

Singstar kan leda till en riktig fest.

Nini sa...

Måste bara få lägga till att min skräddarsydda kostym från Thailand inte heller går av för hackor :)

I love suits!

Ms.Take sa...

Kunken - Men DU, precis det har jag faktiskt tänkt. Kareokefest med projektorn på väggen - hur cool blir inte DET? :)

Nini - Bejbi bejbi, don't let them get to you!

Kaptenen sa...

Skippa karaoken så är jag med. Vill inte få dig vräkt kära MissT. Månne släkt med Mr T? ;)

mfp sa...

"jobbar i IT"? vad betyder det lite mer konkret? jag är hemskt nyfiken :)

Ms.Take sa...

Magnus - Bejbi bejbi... anonym blogg. Om jag luras att släppa små detaljer dröjer det inte länge innan den är oanonym. Det får allt räcka som det är... en och annan har lyckats lura ut det ändå, men inte många ;)

mfp sa...

menade inte att du skulle avslöja var du jobbade eller ens exakta beskrivningar av vad du gör. blir bara lite nyfiken om vad det handlar om eftersom jag själv "jobbar i IT" och vet exakt hur luddigt det begreppet är.

men sure, jag backar :)

Anonym sa...

Kvinnor i dräkt/kostym är det sexigaste som finns...

Me sa...

Kärlek för, och uppskattning av, italienska kostymer. Konferensrum. Låter som om vi har en hel del gemensamt.
I och för sig skriver jag aldrig om mode (eftersom män inte gör det) men i min garderob hänger det nog runt 50 italienska kostymer.
En kvinna i kostym är något av det sexigaste som finns! Keep it up!

Ms.Take sa...

JV - Jo, jag har lagt märke till likheterna jag med. 50? Nu blev jag svårt avundsjuk :)

Å sa...

Vilken secon hand butik är det du hittar alla fynd i? Jag jobbar ju i modebranchen så jag anser att det är din skyldighet att ge mig den informationen!