onsdag, maj 31, 2006

SingStar

Appropå kommentaren till mitt inlägg nedan, om hur cool det vore att köra en singstar-kväll med PS2an kopplad till projektorn (och det ännu ej nämnda surroundsystemet) - så blev jag lite nyfiken.



Hypotetiskt Tänk: Om vi satte ihop en karaeoke-kväll hemma hos mig dit ni alla var inbjudna...Vad skulle du sjunga? Hur? och Varför?

Jag lämnar ordet till er ett tag innan jag skriver mitt eget val - vill inte influera. Vad skulle du ha på dig? Låt kreativiteten flöda!
-----
Andra bloggar om: , , ,

28 kommentarer:

Antira sa...

Oh, jag skulle sjunga "Black velvet", Alannah Myles gamla slagdänga. Den är underbar att sjunga och sådär perfekt rökig att den passar mig. :) Förmodligen hade jag varit tvungen att ikläda mig något i svart läder....

Anonym sa...

Haha, pax för att vara David Hasselhoff!!!! Kan se det framför mig nu...

-"I´ve been looking for freedom..."

Kan säga att jag hade haft på mig en skön kavaj med 80-talsstuk (uppkavlade armar m.m.) samt skjorta med djuuup urringning och fet guldkedja!

Kaptenen sa...

Hahaha. Hard rock hallelujah och givetvis iförd en monsterdräkt. Kakmonstret givetvis.

Ms.Take sa...

Ahahahaha.
I love you all! More more! :)

Anonym sa...

I've got you under my skin m Frankie Boy i en skräddad riktigt vass kostym (ungefär som den jag köpte för en vecka sedan) Eller möjligen "Who wants to live forever" utklädd till Freddie Mercury..

Sandra sa...

Den klassiska Like a virgin med madonna skulle jag sjunga

Ms.Take sa...

ooooh Johan... I löööve it when you talk dirty to me :)

RvT sa...

jag skulle sjunga jimmy janssons gungeligungsång, för den drämde jag till och fick 8000 poäng på. höhö.

Ms.Take sa...

aha Rosa... bra val. Men Hur? och vad skulle du ha på dig? :)

mfp sa...

svart t-shirt, mörka jeans, nitarmband, svart kajal.. låten? alice cooper - poison

antidoten sa...

Jag skulle sjunga Forever young (alphaville du vet) för att den är en sån underbar KLASSIKER!. Helst skulle jag ha på mig en orange overall, men jag har bara en grå. Jag kanske kan färga om den...?

Ms.Take sa...

Overall? Bäst hitills, men bara om lovar att sjunga falskt :)

Anonym sa...

Haha, alla har ju skitbra förslag! Efter att ha sett ut som Hasselhoff gör jag ett snabbt klädbyte och blir: Gene Simmons (med smink och allt). -"I wanna rock´n´roll all night..." Har hört att jag har en tunga som är hälften så stor som Genes... och då är den inte liten... :-)

antidoten sa...

Sjunga falskt? Nejnej det kan jag inte. Jag har sånt därnt "absolut gehör" du vet. Om min tryckarlåt faller väl ut så kan jag tänka mig att köra en av Lionel också, "Say you, say me", men då måste du säga till ett par veckor i förväg så att jag kan odla fram en skön mustach.

eff sa...

Smack My Bitch Up i storbandsversion. Det vore roligt. Jag tar med mig mikrofonen in i badrummet eftersom croonerakustiken är som bäst där.

Matt sa...

Hur coolt är inte det här då? Min kommentar ledde till ett helt nytt inlägg.
Jag skulle sjunga Johnny Cashs Ring Of Fire iklädd svart skjorta, svarta jeans och svarta boots. Poseande med gitarr då jag ej kan spela.

Anonym sa...

Apropå sköna mustascher så vore ju en gammal mysig Lee Hazlewood-låt inte helt fel. Desutom kan man klä sig i en sån där stilig sextiotalsflashig kostym - givetvis med en Nancy Sinatra-kopia hängande över axeln...

Kaptenen sa...

Du måste ha väldigt roligt kära Miss T. Du sitter säkert och fantiserar om en hel drös med karlar i konstiga munderingar som vickar på höfterna och sjunger falskt så rutorna skallrar.

Ms.Take sa...

Kaptenen - Ja du, det här var den roligaste kommentarstråden jag har läst på länge. Men vi har lite tjejer med på den här singstar-kvällen också. Fler flickor åt folket!

Eff - Den nya favoriten. SMBU i storbandsversion. Jag vill höra!

Antidoten - Du skall få förvarning. Mustaschen vill jag se! LOL, man kanske faktiskt skulle GÖRA det här. Bloggparty i Göteborg :)

Kunken - Poseringen är centralt i kareoke. Och roliga kommentarer kan leda till nya inlägg, ja :) Det har hänt förut, men baar en eller två ggr.

Sandiesandra - Bra, en tjej till!Jag har en tyllkjol och spetshanskar du kan låna, men halsbanden får du ta med dig själv :)

Kökssoffan sa...

Fraggelsången! givetvis utklädd till den alvetande skräphögen :-D

Ms.Take sa...

Fröken K - Fraggelsången! Nu har jag en kvinnlig favorit oxo!

odenplan.nu sa...

'You were always on my mind' iförd Elvisdräkt från Las Vegas-perioden...sugen på aztecoverallen med vingar under armarna. Min gamla rockabillyfrisyr från gymnasietiden och tunga solglajjer. Poserna sitter där, bastonerna likaså...kryddar egenhändigt med Weeping-Willows-Magnus-Carlssonska falsettbrott i slutet av stroferna. Har funkat förr. Bör funka igen.

Anonym sa...

Vad sägs om Tina Turners We don't need another hero, komplett med peruk, höga klackar, kort tajt kjol och stora läppar.

Ms.Take sa...

M - Baby baby, dumpa H (eller ta med henne för guds skull) och kom och sjung livet ur Göteborg. En riktigt cool och glittrade Elvis-kostym hittar vi lätt på närmaste Buttericks :)

Antira - det kan gå, det kan gå! Men då måste du få till hennes tjusigt knäande gång också, och lära dig sprätta med fötterna i (o)takt.

Anonym sa...

Det skulle DEFENITIVT bli Gloria Gaynor "I will survive"

Eller såklart, om du oxå fixar en vindmaskin så skulle jag kunna köra Carolas "Evighet" Men bara om jag fick göra det i total parodi.

RvT sa...

oh, ms Take. jag skulle naturligtvis vara naken. haha!

Nini sa...

Svårt val, svårt val...

Det blir Mama Cass - Dream a little dream of me.
Iförd korrekt stormönstrad polyesterklänning i strl "T" (för tält)
=)

Knaster sa...

Lätt! Det skulle bli en duett i "Only you". Jag är expert på "oh-oh-only yooooou"-stycket!