måndag, augusti 28, 2006

pojkskvaller

Fredag kväll, ute med goda väninnan M.

Strax efter utgång mötte vi 2 av Den Charmiges vänner, vilket ledde till att vi 4 festade resten av kvällen tillsammans. De är goa killar. Kul att vara med, charmiga och underhållande (jag har ju redan nämnt att jag tycker om Den Charmiges kompisar, eller hur?).

En trevlig kväll med mycket dans och skratt, som dock innehöll ett något absurt inslag, för min del. Strax innan 3 på morgonen avvek en av vännerna, min väninna hade gått strax innan. V2 och jag gick ut på krogens balkong för att röka en cigg. Där ute hade vi en rätt lång diskussion om V1, och hans påstådda intresse för mig. V2 var lite upprörd, av respektskäl för Den Charmige, och jag fick förklarat att jag aldrig, aldrig ALDRIG skulle ragga på ett ex kompisar. V2 blev lugn och vi gick in och dansade igen.

Senare, mitt under dansen, dök V1 upp igen och stod och såg ogillande ut medan V2 och jag dansade. Strax efter att jag kommit hem, senare på kvällen, ringde V1 till mig och vi hade en nästan identisk konversation som V2 och jag haft tidigare på kvällen.

Nästa dag lunchade V1, V2 och Den Charmige. Ingen av vännerna nämnde något för honom då, men båda hade lite olika bilder av hur gårdagkvällen hade förlöpt.

Senare på dagen träffades Den Charmige och jag - gick ut en sväng i lördags som sagt - och då tog jag upp frågan. Förklarade vad som hänt, vad de sagt, och försäkrade honom om att jag inte skulle komma på tanken att flirta med hans vänner. Han blev synbart, och hörbart, glad att jag tog upp det - kände sig trygg och glad.

Jag gissar här helt otippat** att det var så enkelt att både V1 & V2 var lite sugna, men både höll på sig för vänskaps skull. Dock var de sugna nog att bli liiiiiiiiiiite svartsjuka när den andra flirtade, om än vänskapligt, med mig - vilket ledde till hela den här soppan.

Sedan sa de något till mig, hintade till Den Charmige, men sa inte ett knyst i varandras sällskap. Är det inte TJEJER som skall hålla på så här?

Skvällerkärringar
Män runt 30
Same, same - but different?
-----
Nötter:
* vi kan för enkelhets skulle kalla dem V1 och V2 - jag vill ju inte få skrivkramp...
** Detta är inte bara en gissning.. Det märktes rätt väl.
-----
Andra bloggar om: , , ,

5 kommentarer:

Kaptenen sa...

Dagens ilandsproblem: Alla bara flörtar med mig... :D Stackars dig...

Ms.Take sa...

Pfffthhh, kaptenen. Jag tar gärna skit när jag beklagar mig, men det gjorde jag inte. Jag kommenterade på "männens" fjortisbeteende - varken mer eller mindre.

xbjjs = ex-boys ? ;)

Nini sa...

Män är inte kloka. Faktiskt.
Jag kan bara se på när C & hans kompisgäng håller på med sina knäppa prylar. De är oxå män i 30-års åldern...

Miss Fat Herself sa...

Killar är ju precis likadana som tjejer, det är bara att de inte vågar erkänna det varken för dem själva eller någon annan, alla killar jag känner e precis så där!

Dåcktor Erik sa...

När jag ser V1 och V2 i en text tänker jag på Werner von Braun och tyska raketvapen. Det var ju bra att det fanns andra betydelser också för annars blir den här texten lite konstig.

Hehe, klart att vi (=män på dryga 30+) är som folk är mest.