tisdag, november 21, 2006

Fortsättning och avslut på söndagen

"Du, kan jag få be dig om en sak?"

"Javisst."

"När du tänker över det här, om det är på eller av som gäller...
Kan du lova mig att försöka unvika att följa "minsta motståndets lag" och faktiskt riktigt tänka över hur du känner för mig, och om vi är värda att kämpa för. I alla fall seriöst överväga det?"

"Ja. Jag lovar."

"Tack"

[...tystnad...]

"Fan vad jag är hungrig."
"Jag med!"
"Vad skall vi göra åt det då?"
"Gå till Cyrano?"
"Ja, antingen det - bra idé förresten - eller så går vi hem till mig, handlar lite mat och hyr en rulle."
"LYSANDE idé, den röstar jag för. Soffmys blir perfekt!" [...paus...] "Du? Är du ok nu, har vi pratat klart? Alltså, vi måste så klart prata vidare om detta, men är vi klara för nu? Hur mår du?"
"Ja, det har vi. Jag mår helt ok, vännen. Hur mår du?"
"Det är bra med mig också" [...brett leende...] "Skönt! Vi får fasen vuxenpoäng för den här konversationen. så tunga ämnen så avslappnat. Guldstjärna får vi!"
"Ja, det får vi" [...småler...]"Skall vi gå hem och mysa nu då?"
"Tycker jag!!"

sagt och gjort....

Några timmar senare, slutscen:
Mr.X. lyfter en sovande MsTake ur soffan och bär in henne i sovrummet, stoppar om henne, pussar henne på hennes sömndruckna mun och åker hem.

*fin*
-----
Andra bloggar om: , , ,

1 kommentar:

Nini sa...

Åhhhhhh! Jag blir så frustrerad så jag vet inte vart jag ska ta vägen!!!

Men klockers med Cyrano, jag skrattar fortfarande :)