måndag, december 18, 2006

Tjejsnack V.51

Jag tänkte prova på det här, en vecka eller två, för att kanske ge er lite mer matnyttigt bakom masken på Ms.Take. När jag skriver bara om det jag vill... då blir det ju - om inte enkelriktat så i alla fall rätt så ensidigt. Så den här veckan handlar det om julen....

· Vem firar du jul med?
Normalt sett med en enorm klan. Det är så mycket folk att man knappt kommer iohåg namnet på alla. Tänk Fanny & Alexander ggr 40. Men i år blir det inte så. I år blir det en VÄLDIGT liten jul, den minsta jag någonsin haft. Vi blir bara 6 stycken. Jag, min lilla mamma ochy den ystraste av systrar man kan tänka sig, med familj.

· Vad önskar du dig i julklapp?
Kontrollerad fusion. Svaret på alla problem vad gäller energi & global uppvärmning.
Annars är sexiga underkläder* eller ett cool dataspel** en säker hit.

· Tror du på tomten?
Jadå. Som i "en liten vätte".

· Hur ser din julafton ut hemma hos dig/i din familj?
När det är hela klanen (se fråga 1) så är det väldigt klassiskt.

Det är:
Enormt julbord (som man måste ringdansa till), mat mat mat i stora lass, Kalle Anka, högar av julklappar som öppnas långsamt, en och en efter att versen lästs. Det är lekar, charader, glögg och snaps. Det är skön musik och folk som inte kan spela piano men försöker ändå. Det är Håkan Hagegård och Harry Belafonte. Det är mys och mjukhet och kärlek, och brasan brinner.

Det är också:
Skrik och gråt. Någon som blir dödligt sårad av någon annan. Två barn som börjar slåss. Någon bortskämd unge (eller vuxen) som inte gillar sina julklappar och inte har vett att hålla det för sig själv. Det är underströmmar av Lars Norén. Det är ångest, dolt bakom stora, stela julleenden.

I år är det:
Bara jag och mina mest älskade som lufsare runt i morgonrock hela dagen och mår bra.

· Brukar du julbaka? Om ja, vad?
Jaha! Men det vet ni ju redan. Ms.Take's juldrömmar hittar ni här, om ni glömt redan.
-----
Nötter:
* Jag ÄLSKAR snygga underkläder. Jag är en 38 nertill (normal sett) och en 75D (eller 80C) upptill. Adress kan fås om man ber snällt. Ok? :)
** Helst RPG, gärna strategi, Aldrig MMORG

-----
Andra bloggar om: , , ,

9 kommentarer:

Dåcktor Erik sa...

Hm, då borde ju häftiga dataspel om sexiga underkläder ge lite av julklappssynergieffekt?
Det finns säkert och fördelen för givaren är ju att storleksbekymmer försvinner.

Vi ingenjörer tänker till ibland. :-)

Nini sa...

Shit va osexigt! Går inte att ha på sig och ett spel om sexiga underkläder borde inte räcka så länge. *snipp snapp* så var dom av och spelet är slut ;)

I år firar jag med mamma, Styvfar-På-Onåder och lillebror. Jag har ingen julkänsla alls. Noll what so ever!! Vill inte köpa julklapp till SPO men vill inte heller ställa till en scen på julafton när jag vet att mamma bara vill ha lugn & ro och ingen stress.

Ett jäkla dilemma kan jag tala om...

Max sa...

Känner igen Norén känslan... fast vi brukar "bara" vara 14 st. :-P
Sen brukar jag försvinna därifrån så fort jag kan, till en kompis som har öppet hus.

Max sa...

Kopia (kanske inte heeeelt laglig :-P) på NWN2? O-)

Peppe sa...

Jag trodde vi var den enda familjen som av någon orsak spelade Harry Belafonte.

Är det vanligt att man gör det?

Ms.Take sa...

Vet faktiskt inte Peppe. Vi spelar skivan "Jump Up Calypso", där låten The Baby Boy är med - vilket är en fantastisk julsång. Vad spelar ni?

ROFL Max. Piracy is a crime! ;)

Men Nini, du kan ju göra som i reklamen då. Köpa 3 böcker och betala för 2, så kan han få den som var gratis =)

Näääääh Dåcktorn, var det inte det som Leasure Suite Larry byggde på? och det fanns ett Playboy Mansion-spel också tror jag. INTE min typ av spel...

Chris sa...

det här med att såra varandra dödligt var på pricken. verkligen. vi brukar försöka slänga in så många plastdinosaurer som möjligt hos oss också, samt ganska mycket fylla. just for fun. förra året gick diskmaskinen sönder dagen före julafton. ain't life grand.

Dåcktor Erik sa...

Leisure what?
Det finns alltså såna spel? Huga.

Nini kanske har rätt, min spel-underklädeskombo ger nog inga synergieffekter.

Jepi sa...

Are you for real?
Finns kvinnor som bär sexiga underkläder och som samtidigt gillar dataspel?

"Jaja, vad är en bal på"...osv