torsdag, januari 11, 2007

Det visste ni inte om mig?

4 av nedanstående påståenden är sanna, ett är falskt.

Låt se, vilket skall bort?

  1. Jag är licensierad MIG/MAG/TIG - svetsare och kan löda med öppen låga.
  2. Jag har dansat tryckare med Mats Sundin, i Båstad (nder tennisveckan såklart). Han var stor.
  3. Jag har upplevt hur det är att leva som kvinna i en ortodox muslimsk stat, och har burit slöja/hårduk/abaya dagligen i flera år .
  4. Jag har sjungit opera, på tyska, inför ett fullsatt konserthus - utan att vara klassiskt tränad sångerska ELLER kunna tyska.
  5. Jag har vid ett tillfälle betalat 50.000 kr för en katt, från USA.
-----
Andra bloggar om: , ,

22 kommentarer:

Nini sa...

Oh god va svårt... Men jag tror.... att jag säger att..... nr.... hmmm..... nr 3 är fel.

Eller kanske nr 4.

Fan va svårt. Äh! Nr 4 it is. Nr 4 är fel.

Alex sa...

Enkelt....Jag tror du sjunger uselt. 4 Går bort direkt.

.m. sa...

Svetsar har du ju skrytit om tidigare, precis som din förmåga att brista ut i sång. Jag tror på 5. INGEN är så pantad...

Fabbe sa...

jag tror det är femman jag med, man köper inte en katt för 50 000. Har rätt svårt att se vad det skulle kunna vara för extremt exklusivt med den katten, hade du sagt 15 000 hade det kunnat funka men nah,

Anonym sa...

Låt se.
Du kan svetsa.
Sundin har du säkert flirtat med.
Slöjan vetifan...
Du kan sjunga så varför inte opera.
Katter är kärlek så där tvekar jag inte.

Trean är det! Och om inte så vill jag ha en fet blogg om hur det var!

dddd sa...

Jag chansar på nr 3.

la-camla sa...

Jag tvekar mellan Mats Sundin och 50.000-kronorskatten. Men eftersom du är en sån charmerande kvinna och säkerligen lurat till dig Mats så säger jag nummer 5.

Vad får jag om jag vinner? ;-)

Jenny sa...

Jag sitter å funderar på antingen trean eller femman. Katter har du ju. Frågan är ju bara hur mycket du varit villig att betala för dem? Och om du har burit slöja i flera år undrar jag om du har hunnit med... Det beror ju på vad flera år är. Fler än två?

Så egentligen tror jag att trean är falsk. Men med tanke på ditt tidigare inlägg om att du för första gången kan handla julklappar utan att behva oroa dig för "makaroner i januari" så känns inte heller femman trolig..

Men ok. Mest tror jag på att alternativ tre är falskt. Punkt.

Anonym sa...

5. Du betalade mer.

Ms.Take sa...

Du får en helkväll med mig om du vinner, LadyC, men bara för att du redan vet vem jag är :)

Om du vinner då...

Jag låter gissningarna pågå ett tag till, det är skitkul att läsa funderingarna :)

Dåcktor Erik sa...

Jag gissar på att det där med tryckaren med Mats Sundin inte är sant. Det andra stämmer tror jag...har för mig du skrivit om det innan.

Så, påstående 2 är falskt!


Sedan kanske Ms.Take gärna VILL dansa tryckare med Mats Sundin, men det är en annan femma. :-)

Anonym sa...

Du har, precis som anonymous skrivit, betalt mer än 50 000 kronor..så femman går bort, resten är sant!

Alley Cat sa...

Jag tror inte att hockeyspelare dansar tryckare offentligt eftersom det skulle förstöra deras hårda image... Därför tror jag att 2:an är falsk!

Dock blir jag icke det minsta förvånad om Ms.Take blivit bjuden på drinkar/champagne av Mats Sundin under tennisveckan i Båstad...

Rollx sa...

Hmmm. Jag tycker att nr 5 låter misstänksamt. Fast det är ju klart, om man använder kissen till att göra mera kissar (avel) ?. Då är väl köpet motiverat.

Jag kör kör på 5:an.

Nä ! skulle man mot all förmodan köpa en katt för 50 papp. Då skall den fanimej ! kunna steppa och jonglera.

Nini sa...

Tänkte ifs inte på att du kanske betalat mer för en katt än 50'... För visst fasen skulle du lätt kunna köpa en katt för en hiskelig summa från USA, det har jag inte alls svårt att tro...

Hmm... nej jag står fast vid mitt val.

Alex sa...

Ahh......det var en luring. Du har dansat tryckare med Sundin men inte under Båstads veckan.

Nice...I solved it...:)

Anonym sa...

4:an. Säkert!

Anonym sa...

1. Svetsa kan du säkert
2. Du i Båstad med Mats Sundin låter också troligt
3. Slöja hmn...svårt att tänka mig att du skulle gå med på det men det gissar att du kanske kan ha bott utomlands med dina föräldrar när du var yngre
4. Ja den tor jag klockrent på - sjunga kan du ju och improvisation har du nog inga problem med
5. Hmn...Jag köpte en häst för ca 50 000 en gång. Kan inget alls om katter men tänkter man pris per kilo så låter det rätt orimligt...

Står mellan 3 och 5. Jag säger 5!
Stina

Anonym sa...

du har dansat tryckare med Mats Sundin i Båstad MEN han var pytteliten.
nja.
jag gissar på trean.

Anonym sa...

Samtidigt, vad är egentligen 'ortodox muslim'? Den benämningen används väl inte i någon högre grad.

Ms.Take sa...

Jadu m, DEN diskussionen ger jag mig inte in i :)

Härliga argument, I like!
Det var därför jag bestämde mig för att skriva lite utförligare om varje händelse.

Anonym sa...

Jag känner ju inte dig men rent teknisk är 50 000 för en katt inte så jäkla konstigt när allt kommer kring. Räcker ju med att den blir sjuk så kostar det lätt 30 000 kr (har man ju hört) och med stamtavla och vaccinationer och karantän är säkert 50 000 kr troligt. Att man sedan betalar för det är ju en annan femma. Jag tror trean är falsk. Ortodox är ett kristet ord som används för kristendomen och judendomen. Så vitt jag vet finns det inga ortodoxa muslimer...