torsdag, januari 11, 2007

Nedräkning : 5

Nummer 4 är helt sann. Jag har vid tillfälle stått (som solist!!!) i skyhöga klackar och snäv aftonklänning med en 70-mannaorkester bakom mig och 2500 festklädda människor framför mig och sjungit tysk opera.

Det var det ÄCKLIGASTE jag varit med om. Vidrigt. Jag var så rädd att jag nästan kissade på mig. Men bra som referens. Om jag är rädd för att göra något nu så jämför jag med hur det var att stå bakom ridå'n den gången - när jag skulle göra något jag VERKLIGEN inte tyckte att jag kunde, inför (vad som kändes som) hela världen.

Jag frös av skräck. Bokstavligt talat, jag kunde inte röra en muskel. Min "queue" kom för att gå in på scen och jag rörde mig inte. "Msssstake!" - väste koordinatiorn. Jag rörde mig inte ur fläcken. "MSSSSSSSSTAKE!!" väste hon lite högre. Jag blinkade inte ens.

Till slut insåg hon vad det var som hände och gav mig en hård knuff i ryggen. Jag föll framstupa, och kroppens försvar slog till för att jag inte skulle bryta näsan. En fot fördes fram för att stoppa fallet. Så en till. Så en till. Så gick jag ut på scen, till stormade applåder.

Very very scary, men vilken erfarenhet!!
-----
Andra bloggar om: , , ,

7 kommentarer:

Alex sa...

Var hittar man det klippet på Youtube.com..;)

Nini sa...

Holy scheisse!!
Snacka om coolt!! =)

Max sa...

... men vilken känsla när man är klar (Förutsatt att man inte gjort bort sig totalt.)

*vill sjunga mer solo*

Max sa...

... och OJ vad mycket jag har att läsa igen... *tillbaka i världen igen... arbetslös iofs, men det går nog över :-P *

Ms.Take sa...

Ja, jisses, vilken rush.
Se'n var det väl kanske inte mitt livs bästa framträdande :S

Max sa...

Det är det väl aldrig (Jag är mästare på att glömma texten då jag sjunger solo) men jag brukar nöja mig med "inte katastrof" :-P

RvT sa...

Oh MsTake. Du är min hero!