torsdag, januari 18, 2007

Golden Eye

Aaaah, i helgen blir det inga poster. Nu har det äntligen snöat. ÄNTLIGEN.

Så jag och några vänner drar upp till Trysil, bara över helgen. Detta till ära tog jag en runda på Udéns Sport igår, och lyckades hitta vad som möjligen kan vara världshistoriens minst ödmjuka goggles. Som jag köpte, så klart. Det är adidas, det är guld. Och jag menar GULD, det glittrar så man får hålla för ögonen. I like :)

Jag hade skäl till det, mitt knallröda öga behöver ljusskyddas och gömmas för omvärlden. I morse vaknade jag med kanonont i högerögat och en tur till optikern bekräftade att jag fått tilbaka en virusinfektion i ögat som orsakar små, små sår på hornhinnan. Just det, sår på hornhinnan. Det gör PRECIS så ont som det låter, trust me.

Men, o-ödmjuka goggles, DET har jag!

-----
Andra bloggar om: , ,

5 kommentarer:

Nini sa...

Grrrrrrymt!! Kan det bli mer pimp än guldiga goggles? I think not! :)

Anonym sa...

Fy vad skoj!

Hoppas ni får superkul...få som får lyxen att åka skidor i år...

Anonym sa...

Har också haft sår på hornhinnan med tillhörande infektion, bakteriell sådan. Ögonläkaren bannade mina linser och det var droppar och salva, minst 13 ggr per dag. Inte alls någon trevlig upplevelse. Ha en bra skidtur - om du nu lyckas åka något med ett sån't öga.

Rollx sa...

Varför inte fixa en ögonlapp som piraterna hade ?. Tycker att det är lite små tufft.

Anonym sa...

vad heter den där infektionen? min kompis har repor på hornhinnan, hennes läkare säger att det ska läka av sig själv......