tisdag, januari 16, 2007

sms å sånt

Alltså... jag skulle ju skriva om dejting denna veckan, (och kattungar) men det kom liksom av sig efter att Han var här. Jag tappar ju, inte helt förvånande, sugen att bjuda på mig själv och intressera mig för en ny man när hela själen vibrerar.

Jag skrev till honom, ett sms, den kvällen efter att han gått.
Då jag valde att sita hemma och återhämta mig istället för att gå ut.

"Hej X.
Hela mig själ darrar fortfarande i resonansen av din närhet.
Jag saknar dig, din närvaro och dina andetag mot din hud, mer än ord kan beskriva.
/MsT"

Varför då? No reason. Vad har jag att förlora? Vad har jag att vinna? Samma svar på båda.
Ingenting.

Jodå, han svarade. Med samma andemening om än lite mindre pompöst formulerat.
Suck. Börja om från början med det här arbetet. Som Maza sa, så många steg tillbaka.

Tack förresten, allihop, för att ni "orkar" läsa om det här gång efter gång, och inte tröttnar utan fortsätter stöda. Eller i alla fall har den goda smaken att inte säga om ni tröttnat :)
-----
Andra bloggar om: , , ,

9 kommentarer:

Alex sa...

Du plågar dig själv...men jag förstår dig. Det är en svår situation.

Ibland är det bra att följa sina känslor. Ibland inte....Du är smart nog att veta vad som är rätt för dig.

Se bara till att du inte feedar hans ego för mycket. Det gynnar inte dig.

All the best.

mitt fyrverkeri sa...

Det bästa med många steg tillbaka är ju att man har vanan inne och vet att vägen där framme finns. Men aj vad det ändå kräver mkt energi.

Snart kommer även ditt hjärta att säga "Fine, han vill/kan/vågar inte. Då så."

Anonym sa...

följ ditt hjärta i det ömmande X fallet. Logik och sunt förnuft båtar föga. Kanske blir det annorlunda om du prövar en gång till, kanske han tänker om och vill mer nu än innan
man vet aldrig vad livet har i beredskap åt en...

Anonym sa...

Orkar?! Det här är ju en av de bästa bloggar jag hittat hittills! Du skriver grymt bra, jag känner igen mig i det mesta och kan lätt tänka mig in i resten. Den här beskrivningen när HAN kommer tillbaka, och alla minnen bara trillar över en... Och man vet så väl att man borde vara stark och se oberörd ut. Men JAG BORDE och JAG KAN är aldrig så långt ifrån varann som då...

Anonym sa...

Ur ett brytningsperspektiv så var det kanske inte helt rätt att skicka den typen av SMS. Vissa personer har man dock så otroligt svårt att bryta med och brytningsproceduren kan få genomgå ett otal iterationer. Hur många har ni kommit upp till nu? Men, det var väldigt fint skrivet. Lycka till med att hitta rätt.

Stina (Klädstrecket) sa...

Jag har läst din blogg lite då och då men jag har fortfarande inte fått någon klarhet i varför det inte kan bli du och mr x?!

Anonym sa...

Ms T, trillar man av vagnen är det bara att klättra ombord igen.

Du kommer att ta dig igenom och komma ut starkare på andra sidan.

Nini sa...

Sen är det så att vissa människor kommer man alltid ha i stitt liv på ett eller annat sätt. Det GÅR inte att bryta.

Då är det bara att acceptera och försöka hitta ett sätt att relatera till varann som funkar...

RvT sa...

Jag vet inte riktigt vem som har svårast att släppa sagan Ms Take och X. Jag är väldigt fäst vid er, men önskar dig någon som önskar dig lika mycket som du önskar honom! //RvT