torsdag, februari 22, 2007

Dyrt att vara Duktig

Idag har jag börjat Den, för första gången i hela mitt liv.
Den med stort D.

Dieten. [ryyyys]

Jag har aldrig, ALDRIG "bantat" förr, men nu skall vi ge Ola Lauritzen och GI-metoden en chans. Mål: Använda samma kläder som innan jag slutade röka - skit i vågen.

I gammal god Ms.Take stil har jag gett mig fan på det här, och börjar med att belöna mig innan jag ens börjat. Varje uppnått delmål kommer att leda till fler belöningar.

Dagens belöning bestod av sjukt snygga underkläder. Som bara kommer att bli finare och fiiiinare allt eftersom GI fungerar. För det gör det väl?

Om ni är riktig RIKTIGT snälla kanhända det blir bilder med mig *i* dem också, annars får ni tills vidare hålla till godo med mer detaljer i shop-log-bloggen =) Sexigt värre? Jag vill ha kommentarer! (snälla....?) Som det ser ut just nu är det ju ändå bara ni och jag som får se dem :)

För att förbereda inför ny matlagning var jag igår och handlade. Jag bor precis brevid en av Sveriges mest miljömedvetna butiker. Detta orsakar mig ett problem.

Problemet är att jag inte känner att jag har råd att köpa bara ekologiskt odlat, men när jag väl står där så känner jag att jorden, och jag, inte har råd med att INTE köpa ekologiskt odlat. Så snåljåpen förlorar, varje gång. Resultatet blev att 1 (säger EN) kasse med mat kostade mig över 500 pix igår.

Den här skålen stod för drygt hälften:


Fast samtidigt, det känns rätt bra...
[men fattigt]
-----
Andra bloggar om: , , ,

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jag måste säga att jag blir så mycket gladare av att du använder dina pengar på sådana här härligheter jämfört med skiddressen du var sugen på förut. Vacker bild!!

Anonym sa...

Hej! Jag har en blogg som hyllar singellivet.

Http://janettesingeltjejen.blogg.se

Jag hoppas du gillar den.

Puss Puss Janette

Anonym sa...

Hej! Kan tipsa om ett ställe på nätet jag beställer all frukt o grönt. Man får det hem till dörren (förutsatt att de levererar i ditt område) och man kan se i god tid innan leverans vad lådorna innehåller. Rekommenderar deras danska rågbröd också!

http://arstiderna.com/

Anonym sa...

Ola Lauritzson är en charlatan!

Shadow sa...

Liknar priserna i Manictown. Individuellt inslagen potatis i cellofan med rosett, halva bananer i cellofan och färdigskalade apelsiner – i cellofan.
Tydligen ska allt vara ekologiskt odlat, och så slår de in det i cellofan?! Mycket (eko)logiskt!

Nini sa...

Cellofan is the shit. Allt ser bättre ut med cellofan runt!

Ok det är bra med ekologiskt. Men det är inte ok att det ska kosta en arm & ett ben!!!

Ola Lauritzson sa...

Får passa på att önska dit lycka till!
Det är mig du ska skälla på om det inte funkar!
kram,
/Ola