torsdag, februari 01, 2007

Trendbrott

En timme, igår.

På telefon. Med Kirurgen. Japp, en läkare till. Jag har fått officiellt tillstånd från väninnan att höra av mig till Den Vackre, men det här är en annan. Mindre vacker. Smartare.

I'm going out on a limb here, byter typ helt. Kirurgen är flera år äldre* än jag, och mycket framgångsrik inom sitt fält. Att prata med honom var otroligt trevligt, tiden bara flög förbi. Det fanns mängder av kontaktytor. Intellektuellt sprakade det mellan oss. Jag började "prata" med honom för ett par månader sedan, på en dejtingsite. Inte Spray, utan en dyr en.

Vi har inte träffats, och igår var första gången vi pratade i telefon. Varför? För att den där allra första attraktionen saknas, för mig. Det har varit trevligt och givande tidsfördriv att småmejla med honom. Varje gång det gått några mejl känner jag hur jag blir sugen på att träffa honom och så går jag in på hans profil. Och där har det stannat, hittills. Jag ser på bilder av honom och han är inte min typ. Alls! Utanpå.

Men inuti klickar det. Han är verkligen min typ, inuti.

Är det så det är, är det den förbannelse jag lever i? Antingen eller?

Nå, jag ger det chanser i alla fall. Jag vet ju att min hjärna alltför ofta förstör attraktionen för mig, när jag träffar den vanliga typen av pojke. Ni vet - söt, men lite dum :) Eller än värre, inte söt, och bara lite dum, men hyyyyybris**.

Så nu tänkte jag att min hjärna skulle få hjälpa till och SKAPA attraktion. Han är rolig, han är extremt intelligent, han kommer från samma bakgrund som jag, vi har liknande värderingar och liknanade intressen. Han har hår, och ingen mage - enligt korten i alla fall. Ja, SÅ ytlig är jag - det har vi täckt förut. Nämnde jag extremt intelligent?***

Kom igen nu hjärnan. På söndag, när vi äter middag, då är det du som hjälper mig att skita i att han inte är min typ - OK???? Och blir så där attraherad av intelligens, som jag vet att du brukar bli, så GÖR du honom, eller någon som honom, till min typ. Är vi överens?
-----
Nötter:
* Som i: "Mer än 5, minst", inte "en, två, flera" Jag är ingen kråka!
** Och så hela världen full av MrX då, som jag verkligen INTE vill träffa!
*** Världens sexigaste egenskap.
-----
Andra bloggar om: , , , , , ,

11 kommentarer:

Anonym sa...

På den dejting sidan har man sett dig.
p.s sista bilden är du snyggast på.

Ms.Take sa...

säger du det, tk? ;)

Alley Cat sa...

Jag håller tummarna för att din hjärna skall arbeta med dig och inte mot dig på söndag!

Tyvärr så förstår jag ditt dilemma allt för väl. Jag finner det näst intill omöjligt att bli attraherad enbart av det inre. Jag avundas tom dom som har den förmågan.

Men om han är en bra kille så önskar jag inget hellre än att du lyckas på söndag, Ms. Take! Du förtjänar det!!!

Lady Delicious sa...

Jag kan flyga, jag är inte rädd.........

Kaptenen sa...

Intelligens slår högre i långa loppet. I korta loppet är det skit samma.

Anonym sa...

Go brain. Hur skitsvårt det än är! Jobba! MEn inte för hårt!

Lycka till!

Anonym sa...

Ibland är det ju faktiskt så att den inre skönheten liksom läcker ut och gör det yttre väldigt fint också. Fast det är svårt att se bara på bild.
Därmed sagt att du kanske upptäcker att han är underskön när du träffar honom i verkligheten.

Lycka till!

Brasved sa...

Om du kommer på hur man lurar/överlistar sin hjärna, please tell!!
Lycka till :)

Ms.Take sa...

Jo du Kaptenen. Nu är det ju långa loppet jag försöker ha i åtanke...

Will do Brasved. Will do. Har inte lyckats än, så...

I övrigt, tack för glada tillrop, det känns bra :)

Dåcktor Erik sa...

Hjärnan ställer till problem ibland och min erfarenhet är att när man vill koppla bort den, så sker det med rejäl fördröjning, ibland flera dagar.

Men, ett glatt tillrop får du, håll dig till MDs och PhDs!

Nini sa...

Wohooo!! Jag hoppas att middagen blir jättelyckad.