tisdag, maj 29, 2007

Vad gör man på en andra dejt - Risotto?

Tidigare idag, Den Kreative och jag på msn

What do you do on second dates?
I don't go on a lot of dates, and those I go on rarely make it past date one - but I think the rulebook states something about activity
Ha!
You probably frighten off most guys MsT.....but I don't scare easily
there's that, and then there's lack of attraction, and then there's the sad lack of interesting men
Too serious...?
not interesting
Theres a time for being serious
serious is fine
OK
Heres my suggestion..
but since we had none of those problems, we should be fine :)
You come home to my place for dinner and a movie
Risotto?
hmmmm.... sounds like a third date, to me ;)
OK
We go see a movie
Friday
Late Bio
you're on
-----
Andra bloggar om: , ,

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hehehehe typiskt en dejt som kommer leda till en third...

För om man äter frukost ihop så räknas det som en ny dejt...

Ms.Take sa...

Nja, det vette fan. Vägen från näsgnugg till frukost är lång och snårig ;)

Alex sa...

Jag har ju följt din blogg under en lång tid och är en stor supporter men nu fattar jag inte?

Du har gråtit floder över Mr. X och när han äntligen är på gång att hitta tillbaka till dig då drar du på andra dejter?

Jag fattar inte. Vore jag Mr. X skulle jag dra direkt.

Jag menar inget illa med min fråga men vad har jag missat?

kanske var det bara så att du ville ha det du inte kunde få? No?

Anonym sa...

Risotto är väl alltid en bra idé?
Du verkar inte helt sugen dock..
//bb

Ms.Take sa...

Alex - Läs första inläggen om Den Kreative (lite längre ner) för ett utförligare argument, men kortfattat kan man säga:

Han har verkat vara på väg att hitta tillbaka till mig förut. Jag har reagerat med att pausa mitt (dejting-)liv. Look where that got me?

I samma sekund som jag får något som ens är en antydan om önskan till framtida eventuell, kanske, det-kan-kanske-bli-så commitment (och då ger jag honom MYCKET rörelseutrymme) pausar jag det igen och väntar på honom. Men det har jag inte fått.

Jag har fått ett "Det är så skönt att du förstår vart jag är någonstans just nu och inte kan committa". Nästan raka motsatsen n'es pas?

Nej, BB. Som jag skrev innan, det kanske kittlade lite, under blockaden (läs: MrX), men inte som det hade kunnat göra om han inte fanns där. Någonstans inom mig tycker jag nämligen att Alex har rätt.

Emotional confusion...

Alex sa...

Jo jag fattar...och jag hade nog i rättvisans namn gjort precis som du men man är ju inte van att kvinnor kör samma race som en själv..:)

Du gör nog det bästa för dig själv hoppas jag.

Men den viktigaste frågan då.....är du ärlig mot de båda killarna...:)

Ms.Take sa...

Ärlig? Hur menar du? Jag är ju singel - det är väl allt de behöver veta?'

Nja, seriously speaking så visst vet MrX att jag dejtar. Dessutom har han ju hittat hit, även om jag bett honom att inte läsa, så han kan rent hypotetiskt ha lika mycket detaljer som alla andra läsare.

Den Kreative har jag varit på EN dejt med, så nej - jag har inte sagt "du förresten, jag har ett ex som jag varit stuck på i flera år och vi ses fortfarande ibland" till honom.

Hade DU gjort det, eller? :)

Alex sa...

Jag har lärt den hårda vägen att det kan smälla hur man än gör....men ju äldre jag är dessto ärligare har jag blivit.

Dessutom...hittills har jag aldrig hört talas om en kille som rest sig upp och gått när han fått höra att hans dejt har lite problem med sitt ex....vi män tål lite mer inom det området....I allafall som man nummer 2.

Slutsats....ärlighet rules..:)