tisdag, augusti 17, 2010

Alldeles nyss

Hur tiden går så fort - jag förstår det inte?

Alldeles nyss var det vårvinter - den var vacker men kall.
Alldeles nyss var det försommar - den var vacker men OCKSÅ väldigt kall.
Alldeles nyss var det tidigt i juni och jag förundrades av naturens hicka till följd av den kalla våren som fick humle och vitsippa att blomma samtidigt.
Alldeles nyss var det midsommar - och jag tillbringade den med mannen i mitt liv.
Alldeles nyss lärde jag mig att jag inte har någon man i mitt liv, eller att han i alla fall inte var den jag trodde att han var.

Alldeles nyss var det imorse och jag var på väg in till stan från landet för ett kort läkarbesök och tänkte att jag skulle hinna handla under de timmar jag var hemma.
Alldeles nyss åkte jag ut på ön igen med en helt tom väska eftersom handling inte fått plats på schemat.

Vart tar tiden vägen?

Inga kommentarer: