söndag, augusti 15, 2010

Sommar Revival

Moder Natur svarade vänligast på min bön igår om att inte låta hösten vara på väg riktigt än. Men, jag känner att hon gjorde som jag brukar göra när jag kommer sent till en fest och försöker dricka ikapp.

Som alla som någon gång försökt vet så GÅR det inte att dricka ikapp, i alla fall inte om målet är att landa på samma nivå som övriga i sällskapet. Man kommer liksom ikapp och går om i samma rörelse. Ändå får jag alltid för mig att det går. Slutar med förskräckelse, varje gång :)

Nåväl, Moder Natur var det. Efter gårdagens dimma och strilregn som påminde något förskräckligt om den första höstdagen, passade hon idag på att leverera 30+ i skuggan och vindstilla. Hela dagen! Jag fick lite vettigt gjort under dagens första timmar men har efter dess legat som en klubbad säl och pustat i skuggan.

Ja, utom när jag var och badade då. och den klubbade sälen i skuggan (jag) har haft ett glas kallt rosé i handen heeeeela dagen. Synd om mig?

Nä :)

Inga kommentarer: