lördag, oktober 29, 2011

Dum & Dummare


Det är inte förrän du regelbundet börjar röra sig i innerstan, en helgnatt, med en hund som du på allvar tappar tron på mänskligheten.


Jodå, jag kan leva med fulla, glada, (dumma) människor som bara inte har koll på att sträcka sig berusad mot en människa (jag) med en hund mitt i natten skulle kunna resulera i ett finger eller två mindre (för dem). Min hund kan inte se skillnad, och SKALL inte se skillnad, på någon med vänliga avsiker eller en buse.

Men hundägarna med små råtthundar* - de som inte ens kan hålla koll på sina jyckar i koppel - som när min, okopplade, hund sitter lugnt vid min sida och tittar på mig medan deras (kopplade) hundar skäller lungorna ur sig och gör utfall så långt de kommer i sina flexikoppel.... då ylar åt mig "KOPPLA DIN HUND!!!!"

Ja, jo, jag har svårt för dem. Dumma människor har aldrig varit mitt forte. Nästa fredag skall jag vara full själv, så jag bryr mig mindre :)
-----
Nötter:

* Jag menar alltså INTE hundar som ser ut som råttor, jag menar hundar som avlats för att döda råttor. Tänk hunden på bilden, eller Jack Russel, och allt därimellan. Det är aldrig hundens fel =)

Inga kommentarer: