lördag, oktober 29, 2011

I-landsproblemen hopar sig

Jag undrar om ödet har någonting emot mig just nu.

Den senaste veckan har jag råkat ut för upprepade lyxproblem, som i min tillvaro faktiskt blivit ganska stora.

Ilands-problem nr 1:
Min printer slutade fungera, precis när jag skulle skriva ut något. Det visade sig vara scannern vars kabel gått sönder. Allt annatr vägrar att fungera om inte kabeln byts ut. Alltså - scannern fungerar inte så jag kan inte printa - irritation!

Så, note to self #1: Om du har en multimaskin får ingenting på den gå sönder eftersom det får allt annat att braka ihop. Smart, jättesmart, för tillverkaren...


Ilandsproblem nr 2:
Min ångmaskin började skjuta ut ångan via på-knappen istället för den "rätta" vägen. Detta är ett ganska STORT problem eftersom min *tumme* är på sagda knapp, när 12 bar 180-gradig ånga spider sig runt den. Efter att ha plockat isär handtaget upptäcker jag att en liten plastdetalj fått en spricka. Efter att ha ringt tillverkaren vet jag nu också att denna plastdetalj inte tillhandahålls som reservdel.

Så, note to self #2: Om din 2500-kronors städmaskin har en plastnippel som gått sönder (tillverkningskostnad för plastnippel; kanske 50 öre) är ditt enda alternativ att köpa en ny maskin. Okay... det var ju vettigt?

Ilandsproblem nr 3:
Min esspressomaskin la av ifrån en kopp till en annan, bokstavligt talat. Jag gjorde en latte, drack den på balkongen, gick in för att göra en till - allt vatten rann ut på undersidan av maskinen. För närvarande står den i delar på vardagsrumsbordet, men med ovanstående erfarenheter i åtanke förväntar jag mig fullt och fast att en 10-öres packning som inte går att byta ut är problemet.

2 kommentarer:

Max sa...

Och i alla tre fallen möts du av support-personal som knappt kan tro att du försökt fixa sakerna själv. :-P

Ms.Take sa...

hehehehe

Japp! Jag har faktiskt slutat försöka förklara för tech-supporten. De tenderar att veta mindre än jag, så nuförtiden pratar jag bara med "ersättning & garanti"-avdelningen =)