fredag, maj 25, 2007

Den Kreative

Är någon ni kommer att få läsa om på... måndag kanske, om jag orkar.

Den Kreative är en man jag inte träffat på riktigt ännu, men haft långa samtal med på telefon och alltid småchattar lite med på MSN, sedan rätt länge tillbaka. På söndag skall vi träffas öga mot öga för första gången, och se om vi klickar lika bra i verkligheten.

Så, undrar vän av ordning*, vad sysslar du med, MsTake??? Har inte MrX precis varit hos dig en vecka och dina inlägg kvittrar av glädje över hur bra det går?

Ja, jo, det har han. Och jag älskar honom, det gör jag. Det vet ni, i alla fall ni som besökt min blogg ett tag. Men samtidigt...

  • Vi är inte tillsammans
  • Vi dejtar inte exklusivt
  • Vi har inte ens diskuterat att dejta exklusivt
  • Det finns mer än en Mr Right, vem vet det bättre än jag?
Jag tror, fortfarande och innerligt, att vi är gjorda för varandra, men just nu är vi en lång bit bort från att ha ett gemensamt liv. Han måste växa till sig, mogna, landa - det kommer att ta tid - och det finns ingenting som säger att han, när den processen är klar, tycker att jag nu är målad för honom.

Jag skall inte på dejt med honom för att glömma MrX. Jag VILL inte glömma MrX, jag vill ha honom i mitt liv. Det är stor skillnad på detta och de "gud- jag- måste- ut- och- dejta- så- jag- kan- få- tänka- på- något- annat- än- Honom- dejterna" jag varit på tidigare i vår historia. Det här är precicions- skytte snarare än hagelskur som någon** brukar säga för att syfta på mina män.

Samtidigt måste jag erkänna att jag ärligt inte tror att den stackarn mannen har en chans. Jag tror mitt hjärta är för fullt av "Fly me to the moon" för att släppa in ens den här snygga, verbala, intelligenta mannen.

Men, man vet inte, om man inte provar - och hur som helst är han en kanonkille som jag tror jag skulle kunna bli riktigt bra kompis med om det nu inte klickar.
Fortsättning följer...
-----
Nötter:
* Vem nu det skulle vara, men alltid finns här någon :)
** Som jag låter vara namnlös

-----
Andra bloggar om: , , ,

4 kommentarer:

Jonna sa...

Ååh, vad många gånger jag har pratat i timmar med kompisar om liknande situationer. Vi är många som har/har haft en egen MrBig. Mina slutsatser efter alla timmars prat om olösliga problem:

var rädd om dig själv! Det är bara du som känner när du börjar gröpas ur av situationen. Men det är samtidigt bara du som vet hur viktig din MrBig är för dig, just nu. Och folk kan verkligen förtjäna andra chanser (även män), men de ska inte få dem gratis.

Du är en smart tjej, du tar inte vilken skit som helst. Samtidigt har smarthet och kärlek inte nödvändigtvis mycket att göra med varandra.

Jag håller tumamrna för dig. För att MrX sätter sig själv i växthus, mognar snabbt och förstår att du borde vara pärlan i hans tavelsamling. För ni verkar ju så bra ihop när ni bara är, utan att tänka på allt det dät stora i världen utanför.

Anonym sa...

Håller med. Han måste nog mogna precis som bananerna gör på båtarna till europa. Lev och var glad, obunden och fri, först när man får committment tillbaka går det att ge så mkt tillbaka av sig själv. Jag gillade stuket med dejta exklusivt. Det utrycket var inte riktigt upptäckt i mitten av 80talet när man själv var på marknaden. När man är gift med varandra sen lång tid tillbaka så tänker man liksom inte i de termerna men kul uttryck rent semantiskt tycker jag. Mr X är definitivt omogen om han inte vill dejta dig exklusivt, tycker
c-a

Ms.Take sa...

Vilken underbar, lång kommentar Jonna. Tack! Den gav styrka.

Jag kan inte annat än hålla med C-A, men det kommer nog skall du se.

Anonym sa...

Mogna som bananer på båten var en mkt exakt målande beskrivning. Jag gillar tanken på att han mognar på färden till dig :)